چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
فعالیت ۱۵ هزار پایگاه فعال فرهنگی در خراسان رضوی همزمان با هفته کتاب

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۵ هزار پایگاه فعال فرهنگی در هفته کتاب از جمله برنامه‌های خراسان رضوی همزمان با بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران افشین تحفه‌گر با بیان اینکه 15 هزار پایگاه فعال فرهنگی در هفته کتاب فعال خواهند بود، عنوان کرد: این پایگاه‌ها مدارس، کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد،‌ مدارس، حوز‌ه‌های علمیه‌، کتابخانه‌های عمومی و مجموعه موسسات فرهنگی و نهادهای انقلاب اسلامی را شامل می‌شوند. قرار است این پایگاه‌های فرهنگی حدود 20 هزار عنوان برنامه متنوع فرهنگی و هنری را با محوریت کتاب برگزار کنند.

وی با اشاره به برخی از این برنامه‌‌ها، توضیح داد: حدود یکصد برنامه رونمایی کتاب و 50 نشست نقد و بررسی کتاب از جمله این برنامه‌ها هستند؛ یکی از کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و زندگی‌نامه مدافع حرم نیز در این هفته رونمایی خواهد شد.

تحفه‌گر از برگزاری جُنگ کتاب نیز خبر داد و افزود: این جنگ در قالب یک جشن با موضوع کتاب برگزار خواهد شد و شامل اهدا و امضای کتاب‌ در پایگاه‌های فرهنگی می‌شود. همچنین در این هفته رونمایی از هشت مستند مرتبط با حوزه شهدا را در دستور کار داریم که قرار است در صدا و سیما پخش شود و تجلیل از خانواده معظم شهدا و جانبازان نیز از دیگر برنامه‌های ما در هفته کتاب است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین درباره استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی تشریح کرد: 33 شهرستان استان درگیر این کار هستند، ستادهای هفته کتاب در این شهرها تشکیل شده است و علاوه بر آن دهیاری‌ها و شهرداری‌ها نیز پای کار هستند و در بسیاری از برنامه‌ها از حضور ائمه جمعه و طلاب دینی بهره می‌بریم.

افشین تحفه‌گر در پایان گفت: ما از مرکز استان تا دورترین روستاهای استان برنامه داریم و تلاش شده است که از ظرفیت روستاهای دوستدار کتاب برای برنامه‌های هفته کتاب استفاده شود.

بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه آغاز و تا یکم آذرماه ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» در سراسر کشور ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها