یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷
فقر منابع در مورد حضرت معصومه (س) محسوس است

مرضیه نفری، در نشست نقد کتاب «پرتویی از روی دوست» با بیان اینکه فقر منابع در مورد حضرت معصومه (س) برای نسل جوان محسوس است، گفت: کتاب «پرتویی از روی دوست» در معرفی بیشتر ایشان مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با همکاری کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه (س) و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم نشست نقد کتاب «پرتویی از روی دوست» با حضور نویسنده اثر محمدی کرمانشاهی و منتقدین مرضیه نفری و خانم شیرازی به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، محمدی کرمانشاهی ضمن معرفی این اثر گفت: غالب مردم کرامت‌پذیر هستند و بسیاری، کرامات و عنایات ائمه معصومین را در زندگی خود لمس کرده یا دیده‌اند اما برای بخشی از مردم که ممکن است این کرامات را به دیده تردید نگاه کنند، وجود این اثر که ماخذ اصلی آن علما و بزرگان‌اند و همه آن‌ها نیز به صورت مستند ارائه شده، حائز اهمیت خواهد بود.

مرضیه نفری، نویسنده و مسئول کتابخانه امام صادق (ع) فرهنگیان قم در این برنامه گفت: فقر منابع در مورد حضرت معصومه (س) برای نسل جوان محسوس است و این کتاب و مانند آن در معرفی بیشتر حضرت مهم است.

وی افزود: خاطرات گفته شده در کتاب با وجود ارزشمند بودن، بسیار کوتاه و گذرا بیان شده‌اند درحالی که توجه به جزییات در این کتاب و داستان‌سرایی در کتاب‌هایی مثل این می‌تواند در ارتباط گرفتن با نسل جوان اهمیت زیادی داشته باشد.

نفری با توصیه به جوانان و استفاده از منابع روایی، تصریح کرد: داستان‌نویسان جوان با بهره‌گیری از این منابع، روایت‌های داستانی و با تفصیل را برای نسل جوان داشته بیان کنند.

در ادامه شیرازی از اساتید جامعه‌الزهرا با اشاره به زیارتنامه‌ حضرت معصومه (س)، آن حضرت را وسیله هدایت و شفاعت دانست و  گفت: بخش عمده‌ای از هدایت و شفاعت امام رضا (ع) به وسیله حضرت معصومه (س) اتفاق می‌افتد و ایشان وسیله‌ای برای شفاعت ما به سوی خدا هستند.

وی همچنین لزوم نگارش کتاب‌هایی مثل «پرتویی از روی دوست» را به جهت معرفی حضرت به عنوان الگویی برای جامعه به‌ویژه زنان و دختران ضروری دانست و بیان کرد: جدا کردن کرامت‌ها و عنایت‌ها در کتاب و بهره‌گیری از اشعار به عنوان پیشنهادی برای ویرایش اثر در چاپ‌های بعدی مناسب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها