شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
قلی خیاط بار دیگر با «مادری که دختر پسرش شد» آمد

رمان «مادری که دختر پسرش شد» نوشته قلی خیاط به همت انتشارات نگاه روانه بازار کتاب شد.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ رمان «مادری که دختر پسرش شد» نوشته قلی خیاط از سوی انتشارات نگاه به بازار کتاب رسید. این کتاب نخستین‌بار در سال 1382 توسط نشر نگار و نیما(نگیما) منتشر شد و در سال 1389 به چاپ سوم رسید.

رمان «مادری که دختر پسرش شد» با محوریت زن، از عشق، مرگ و زندگی می‌گوید و نویسنده داستان را در سه کشور آلمان، اکراین و فرانسه به تصویر می‌کشد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «ناگهان اسب‌ها در شب شیهه کشیدند. میخ‌کوب سر جایم ایستادم، گوش‌هایم در باد. شیهه به یک شیهه‌ی معمولی شباهت نداشت. صدایی بود نرم، دل‌نشین، به طرز عجیبی زنانه، کمی مانند یکی از این ناله‌های دوردست جنگل‌های بروتاین زیر باران تند بهاری؛ صدایی شفاف و به زحمت شنیدنی که گویا شما را به اسم صدا می‌زند… سرم را برگرداندم، هیچ‌کس پشت سرم نبود.»

قلی خیاط، نویسنده و مترجم، متولد سال 1346 در تبریز و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات تطبیقی در مقطع دکتری است. وی که از سال‌ها پیش در فرانسه سکونت دارد، علاوه بر تدریس ادبیات فرانسه، به فرانسه نیز می‌نویسد.

«تریستانو می‌میرد» نوشته آنتونیو تابوکی، «پوست» نوشته کورتزیو مالاپارته و «چنین می‌گفت زرتشت» نوشته فریدریش نیچه از آثار ترجمه‌ای قلی خیاط به شمار می‌آید.
 
کتاب «داستان مادری که دختر پسرش شد» نوشته قلی خیاط، در 294 صفحه، به قیمت 85 هزار تومان، در قطع رقعی و جلد شومیز، از سوی انتشارات نگاه روانه بازار کتاب شد.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها