سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
نشست ‌‌«گفتمان قدرت» برگزار می‌شود

به همت کانون اندیشه جوان در گفتگوی زنده مجازی به موضوع «دیدگاه قدرت محور به سیاست» و «دانش و قدرت در اندیشه فوکو» ‌از نشست‌های گفتمان قدرت پرداخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به همت کانون اندیشه جوان در گفتگوی زنده مجازی به موضوع «دیدگاه قدرت محور به سیاست» و «دانش و قدرت در اندیشه فوکو» ‌از نشست‌های گفتمان قدرت پرداخته می‌شود.

با ظهور ماکیاولی در اندیشه سیاسی مدرن، جایگاه سیاست از یک دانش به مهارت اعمال قدرت تنزل یافت. تلقی مرسوم مدرنیته از مفهوم قدرت، دولت را محل تجمع قدرت دانسته و سیاست را عمل مبتنی بر قدرت قلمداد می­کند. امّا با ظهور اندیشه‌های پست‌مدرن در قرن بیستم میلادی، مفاهیم اساسی اندیشه مدرن مانند قدرت مورد تردید قرار گرفت. میشل فوکو یکی از فیلسوفان پست‌مدرن است که بازبینی مجددی در مفهوم قدرت در اندیشه سیاسی کرد. دغدغه اصلی فوکو، تحليل علم و دانش عصر مدرن است و در همین راستا به مفهوم قدرت و نسبت آن با دانش می‌پردازد.

در همین راستا کانون اندیشه جوان قصد دارد تا  در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه تاریخ های 20 و 22 مهر ماه ساعت 15 با حضور علیرضا بلیغ و مهدی معافی در نشست‌های مجازی تحت عنوان «دیدگاه قدرت محور به سیاست» و «دانش و قدرت در اندیشه فوکو» در صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان به نشانی @canoon_org  به گفتگو بپردازد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها