پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
بخش ویژه ناشنوایان کتابخانه شهید مطهری خرم‌آباد افتتاح شد

به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان بخش ویژه ناشنوایان کتابخانه شهید مطهری خرم‌آباد، به‌عنوان اولین بخش ویژه ناشنوایان این استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، مدیرکل بهزیستی لرستان، معاون توانبخشی بهزیستی استان، مسئول حراست کتابخانه‌های عمومی استان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌آباد و جمعی از کارشناسان و کتابداران، بخش ویژه ناشنوایان در کتابخانه عمومی شهید مطهری خرم آباد افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این مراسم گفت: از آنجایی که همه‌ی افراد جامعه این حق را دارند تا از فرصت‌ها و امکانات برخوردار باشند و افراد کم‌شنوا و ناشنوا هم با محدودیت ارتباطی روبرو هستند، بنابراین هم تکلیف نهادهای دولتی و حمایتی و هم تکلیف خانواده‌ها این است که کمک کنند تا نیازهای این افراد به‌درستی شناخته و برطرف شود.

فرشته طهماسبی افزود: خدمت‌رسانی به همه‌ی اقشار مختلف جامعه از اهداف مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده و در این راستا، ایجاد بخش مختلف در کتابخانه‌های عمومی در دستور کار قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه بخش ویژه نابینایان نیز در کتابخانه عمومی علامه شهیدی بروجرد قرار دارد، بیان داشت: ملاک انتخاب کتابخانه‌ها برای ایجاد بخش‌های مختلف، میزان جمعیت جامعه هدف آن قشر بوده و به همین منظور بخش ناشنوایان در خرم‌آباد و بخش نابینایان در بروجرد راه‌اندازی شده است.

طهماسبی تصریح کرد: برای بخش‌های نابینایان و ناشنوایان کتابدار اختصاصی در نظر گرفته می‌شود و این کتابداران در دوره های آموزشی مطالب مورد نیاز را فراگرفته و این آموزش‌ها ادامه خواهد داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در پایان گفت: با راه‌اندازی کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، همه بخش‌های مختلف به صورت منسجم در ساختمان کتابخانه قرار خواهند گرفت و تا تحقق این مهم کتابخانه شهید مطهری خرم‌آباد و کتابخانه علامه شهیدی بروجرد به ترتیب میزبان عزیزان ناشنوا و نابینا خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها