شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ در خراسان رضوی برگزار می‌شود

بیست و یکمین جشنواره ملی صنعت چاپ استان خراسان رضوی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان‌رضوی، در دومین جلسه شورای سیاستگزاری بیست‌ و‌ یکمین جشنواره بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ استان خراسان رضوی که به میزبانی اتحادیه صنف صنعت چاپ استان برگزار شد، پس از ارائه گزارش مسئولین کمیته‌ها، در خصوص مکان برگزاری جشنواره بیست ویکم، نحوه انتخاب برگزیدگان، مدعوین و میهمانان و نیز جدول برنامه‌های مراسم تصمیمات لازم اتخاذ شد.
 
افشین تحفه‌گر معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این جلسه که با حضور علی مغانی و رضازاده نایب رئیس اتحادیه صنف صنعت چاپ، مدیرشانه‌چی سرپرست اداره امور چاپ برگزار شد، گفت: اهمیت صادرات غیرنفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشورها همواره به عنوان یکی از موضوعات مهم مورد بررسی قرار می‌گیرد، از طرفی شناخت و میزان تاثیرگذاری عوامل موثر بر صادرات غیرنفتی می‌تواند به رشد و صادرات کمک کند.
 
وی افزود: بر اساس تحقیقات به عمل آمده در سطح جهانی نرخ ارز واقعی و سرمایه‌گذاری زیرساختها و نیز رفع موانع در حوزه صادرات تاثیر مثبت و معنی داری بر عرضه صادرات دارد و از این میان صادرات محصولات فرهنگی به ویژه محصولات چاپی می تواند در توسعه زیر ساختها، رفع بیکاری و ایجاد فرصت‌های مناسب برای اشتغال جوانان به وجود آورد، مقام معظم رهبری در چند ساله اخیر تاکید فراوان بر توجه به تولید و رونق آن دارند و از تولید به عنوان کلید حل بسیاری از مشکلات اقتصادی نام می برند. البته که رونق تولید بدون رفع موانع دست و پا گیر آن امکان پذیر نمی باشد.
 
وی در ادامه افزود: استان خراسان رضوی با بهره مندی از توان تخصصی بالا در اقتصاد، فرهنگ و تولید محصولات چاپی و نیز مجاورت با کشورهای افغانستان، ترکمنستان میتواند نقش موثر و مولدی در اقتصاد ایفا نماید.
 
تحفه گر گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و بیکاری پشتیبانی، حمایت و توجه به رفع موانع تولید است. صنعت چاپ به عنوان صنعت مادر نیازمند توجه جدی در اصلاح ساختار، بازسازی و نوسازی ناوگان، تسهیل در ایجاد بازارهای منطقه و فراهم نمودن مواد اولیه لازم است، تقدیر و توجه به صنعت چاپ‌، توجه به همه صنایع تولیدی می باشد.
 
بیست و یکمین جشنواره روزملی صنعت چاپ استان خراسان رضوی روز پنجشنبه اول مهر ماه ۱۴۰۰درمحل یکی از مراکز چاپی واقع درشهرک صنعتی طوس و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهدشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها