به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتابخانه موفقیت برایان تریسی یک مجموعه 14جلدی است که برای مدیران، کارآفرینان و بازاریابان طراحی شده است. در دو خبر پیشین درباره «رهبری» و «مذاکره» با برایان تريسی و مدیریت زمان و فروش از زبان برایان تریسی گفتیم و اینکه چگونه مانند یک «رهبر» کسبوکار زندگی کنیم و چگونه خواستهها و نیازهای متضاد را با «مذاکره» سازگار کرده و اطمینان حاصل کنیم که به بهترین نتیجه ممکن دست خواهیم یافت و در زیر به معرفی 4 جلد دیگر از این مجموعه خواهیم پرداخت.
کتاب استخدام و اخراج
اطلاعات این کتاب بر اساس بیش از 30 سال جذب، استخدام، آموزش و اخراج مردان و زنان در همه سطوح کسبوکار گردآوری شده است. در این کتاب به مطالبی چون یافتن داوطلبان مناسب، بررسی رزومهها و معرفها، مذاکره درباره حقوق، دو دلیل اصلی ناکامی کارمند و دیدگاه درست در اخراج صحبت شده است. در«مقدمه» این کتاب آمده است: استخدام و اخراج دو وظیفه مهم مدیر هستند؛ یعنی کسی که مسئول کسب نتایج از طریق سایر افراد است. کار نخست پیچیده و نامطمئن و کار دوم پراسترس و دشوار است. اگر مدیر بخواهد با تمام توان به سازمانش خدمت کند، باید این دو مهارت را با مطالعه و تمرین بیاموزد.
استعداد کلیدی مدیر، جذب، استخدام و ایجاد تیمی از افراد موثر و شایسته است. در دنیای مدرن، همه کارها توسط تیم، انجام میشود؛ بنابراین، انتخاب اعضای تیم در موفقیت شرکت و مدیر نقش بسزایی دارد. در این کتاب، روشهایی سریع برای ارتقای مهارتهای استخدام و اخراج میآموزید تا بهره وری را ارتقاء دهید، عملکرد و سود را بهبود بخشید و کار تیمی و هماهنگی بیشتری در دفتر یا محیط کار به وجود آورید. از آنجا که بشر بسیار پیچیده و غیرقابل پیش بینی است، حتی با بهترین مهارتهای استخدام هم نرخ موفقیتتان حدود ۶۶ درصد است. بر اساس آمار موجود، یک سوم افرادی که استخدام میکنید در طولانی مدت با شما نمیمانند، اما با پیروی از پیشنهادهای این کتاب میتوانید شانستان را در این کار تا حد زیادی افزایش دهید.
.png)
کتاب جلسات موثر
در این کتاب، روش مدیریت و مشارکت موثرتر در جلسات را میآموزید تا بیشترین بازگشت سرمایه را از زمان صرفشده در جلسات داشته باشید. انواع جلسات، مدل تصمیمگیری در جلسات، چیدمان سالن جلسات، دلیل موثر نبودن جلسات و بهبود اعتمادبه نفس در جلسات مطالبی است که در این کاب بدانها پرداخته شده است. در «فصل یک» کتاب تحت عنوان «انواع جلسات» آمده است: «به گفته توماس جی. واتسون، موسس آی بی ام، مهمترین عامل اثربخشتر کردن جلسات، تفکر دقیق قبل از جلسه است. ببینید قرار است چه جلسهای برگزار کنید و سپس ساختار آن را به گونهای تنظیم کنید تا میزان مشارکت اعضا به حداکثر برسد. جلسات بسیاری به شکل ناگهانی و ویژه برگزار میشوند، بنابراین شرکت کنندگان هیچ فکر، آمادگی خاص، دلیل یا هدف شفافی در ذهن ندارند. پنج نوع جلسه وجود دارد که بعضی از آنها هم پوشانی دارند؛ اما الزامات هریک با دیگری متفاوت است..png)
نظر شما