پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
فرهنگی بودن رویکرد شورای شهر در اجرای برنامه‌های فرهنگی مهم است

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: اگر رویکرد شورای اسلامی شهر، رویکرد فرهنگی باشد می‌توان در اجرای برنامه‌های ارزشمند فرهنگی در سطح جامعه موفق عمل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به منظور رفع مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی ارومیه و گسترش همکاری‌ها با حجت الاسلام و المسلمین محمد خلیل‌پور، رئیس شورای شهر ارومیه در محل شورای شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

معصومی گفت: داشتن صبغه فرهنگی و حضور شما در رأس شورای ششم ارومیه ان‌شالله منشأ خیر و برکات زیادی در حوزه فرهنگی شهر ارومیه خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، بیان کرد: اگر  رویکرد شورای اسلامی شهر، رویکرد فرهنگی باشد می‌توان در اجرای برنامه‌های ارزشمند فرهنگی در سطح جامعه موفق عمل کرد.

وی با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود شورای ششم که نمایان است، برای همکاری‌های متقابل جهت پیشبرد اهداف فرهنگی خصوصاً در حوزه کتاب و کتابخوانی اظهار امیدواری کرد.

معصومی با برشمردن اقدامات مجموعه کتابخانه‌های عمومی در ایام تعطیلات بیماری کرونا خاطر نشان کرد: کتابخانه‌های عمومی در کنار امانت کتاب، برنامه‌های متنوع فرهنگی گسترده را در سرلوحه خود قرار داده تا بتواند با اجرای فعالیت‌های جانبی کتاب محور مردم را به مطالعه کتاب علاقه‌مند کند.

وی تصریح کرد: همگرایی و هم‌افزایی برای ارتقای شاخص فضای کتابخانه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های موجود شهر در راستای توسعه زیربنای کتابخانه‌ای اقدام موثری در راستای رشد فرهنگی شهر خواهد بود.

محمد خلیل‌پور، رئیس شورای شهر ارومیه، نیز ضمن عرض خیر مقدم به مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و هیئت همراه اظهار امیدواری کرد با ایجاد زیرساخت‌های اساسی در عرصه‌های مختلف فرهنگی در جهت اهداف مهم نظام، خدمت‌رسانی به مردم و جامعه گام‌های اساسی برداریم.

خلیل‌پور، برای توسعه برنامه‌های تفریحی فرهنگی و اشاعه فرهنگ مطالعه تاکید کرد و گفت: در راستای اعتلا و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین شهروندان شهر ارومیه آن طور که شایسته و بایسته است زمینه‌های لازم را فراهم‌سازی می‌کنیم.
 
رئیس شورای شهر ارومیه اظهار کرد: برای ترغیب مردم برای مطالعه و دسترس‌پذیری بیشتر به منابع می‌توان کتاب‌ها را در قالب‌های صوتی، تصویری، فایل‌های فشرده و خلاصه‌نویسی در زمینه‌های موضوعی متنوع از جمله تفسیری،حدیثی، ادبی، علمی و تخیلی تهیه و در اختیار عموم قرار داد.

خلیل پور از آمادگی شورای شهر برای همکاری همه‌جانبه با کتابخانه‌ها خبر داد.

یادآوری می‌شود؛ در این نشست در خصوص تعامل بیشتر و  همچنین پرداخت سهم قانونی نیم درصد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی از محل درآمدهای شهرداری بحث و تبادل نظر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها