شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
وعده اعطای تسهیلات کم‌بهره به چاپخانه‌های استان کردستان

سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه این اداره‌کل با تمام توان در صدد رفع مشکلات چاپخانه‌های استان است، گفت: اعطای تسهیلات بانکی کم‌بهره و کمک به رفع مشکلات ساختاری از جمله این راهکارهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کردستان، عیسی فلاحی امروز در بازدید از چاپخانه‌های شهر سنندج گفت: چاپخانه‌های استان در ایام شیوع کرونا با از خودگذشتگی و فعالانه به کار و تلاش ادامه دادند.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام امکانات در صدد رفع مشکلات چاپخانه‌های استان است که از جمله آن اعطای تسهیلات بانکی کم بهره و کمک به رفع مشکلات ساختاری که بیشتر چاپخانه‌های به نوعی با آنها درگیرند، از جمله این راهکارهاست.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه کارکردهای مختلف و تاثیرات گسترده صنعت چاپ در جامعه از اهمیت خاصی برخوردار است، عنوان کرد: این صنعت در بطن خود ارتباط بسیار گسترده‌ای با هنر و فرهنگ دارد و این امر اهمیت آن را دوچندان می‌کند.

فلاحی که در این بازدید رئیس اتحادیه عکاسان و چاپ و نشر سنندج نیز حضور داشت، گفت: برگزاری جلسات با مدیران چاپخانه‌ها به منظور جمع آوری مشکلات و نارسایی آنها در دستور کار ویژه کارگروه چاپ و نشر اداره کل ارشاد است.

نبود بیمه تامین اجتماعی کارکنان چاپخانه‌ها، همکاری امور مالیاتی استان در زمینه مالیات برارزش افزوده، فراهم شدن زمینه بهره مندی از تسهیلات و تخفیفاتی در این زمینه برای صنعت چاپ استان در این شیوع  کرونا، اعطای تسهیلات بانکی کم بهره به این حوزه و تعیین نرخ پایه برای فعالیت‌ها و خدمات چاپی در سطح استان از سوی وزارتخانه از جمله مهمترین درخواست‌های مدیران چاپخانه‌های کتبیه، مولوی و ساینا در شهر سنندج در این بازدید از سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بود.

در پایان از سوی سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای گل و شیرینی از مدیران و کارکنان چاپخانه‌های مذکور قدردانی و روز ملی صنعت چاپ را به آنها تبریک و تهنیت گفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها