چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
«آینه‌داران آفتاب» با «طواف عشق» می‌آیند

چاپ و نشر بین الملل قم دو اثر «آینه‌داران آفتاب» و «طواف عشق» را راهی بازار کتاب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، در این «آینه‌داران آفتاب» نهضت امام حسین (ع)، مردمی‌ترین حادثه تاریخ اسلام است که گره‌خوردگی عاطفی مردم در عین ارزشمند بودن، آسیب‌های متعددی در پی داشته و تحریف و افزودن‌های فاقد استناد از آن جمله است. این کتاب سعی کرده با پژوهش‌های دقیق و کاوشگرانه از لابه‌لای شاخ و بر‌ ها حقیقت را بشناسد.
 
جلد اول این کتاب شامل 4 فصل است که در فصل اول با عنوان مباحث تحلیلی، جایگاه و فضائل اصحاب امام حسین (ع)، به فضیلت‌ها و ویژگ‌ های یاران سیدالشهدا پرداخته شده است.
 
در فصل دوم به شهیدان پیشاهنگ و در فصل سوم به شهیدان نبرد نخستین و فصل چهارم به شهیدان نبرد تن‌به‌تن اختصاص یافته است.
 
این کتاب در پاسخ به سؤالات متعددی است درباره چرایی و چگونگی شکل‌گیری منظومه عاشورا و نهضت بزرگ حسین (ع) و جایگاه آن‌ها در ذهن ایجاد می‌کند.
 
درجلد دوم این کتاب در فصل پنجم دوتن از شهیدان نماز معرفی شده‌اند، در فصل ششم 9 تن از شهدای پس از نماز شناسانده می‌شوند. فصل هفتم که از گسترد‌ ترین فصول کتاب است توضیحاتی درباره 24 تن از شهیدان بنی‌هاشم آورده شده است.
 
در آخرین فصل این کتاب به شهیدان پس از امام حسین (ع) پرداخته می‌شود. کتاب «آینه‌داران آفتاب» به قلم محمدرضا سنگری از سوی چاپ و نشر بین الملل با قیمت دوره ۲جلدی ۳۲۰هزار تومان به چاپ هشتم رسیده است.
 
«طواف عشق»
کتاب «لهوف »با وجود اختصار، حاوی برخی نکات و مطالب اختصاصی است که در دیگر کتب مقاتل وجود ندارد.تحلیل علل و فلسفه قیام امام حسین (ع) و پاسخ به شبه‌هایی در خصوص اینکه امام حسین (ع) با علم بر نداشتن یاور خود را به تهلکه افکنده وارد می‌کردند، از ویژگی های این کتاب است.
 
از دیگر نکات این پژوهش که به اصل و متن کتاب لطمه‌ای وارده نشده می‌توان به حذف بیشتر اشعار مندرج در متن، به سبب آنکه اولا مثال شرح وقایع نبود و ثانیا در ترجمه، زیبایی و لطافت شعر از بین می‌برد، حذف مقدمه مؤلف، حذف برخی روایات که در سخن از کاستی‌های کتاب به آن اشاره شد یا روایاتی که مستقیما به شرح وقایع و حوادث قیام حسین (ع) مربوط نمی‌شود، حذف نام راویان و کتاب‌هایی که در لهوف از آن‌ها نام برده شده است؛ هر چندکه این استنادات در مجموع کم بوده و برای اصل کتاب یک نقص به شمار می‌رود و  عبارت‌های ساد‌ه‌تر و روان‌تر شده اشاره کرد.
 
«طواف عشق» به قلم محمدمحسین رجبی دوانی از سوی چاپ و نشر بین الملل به قیمت 24 هزار تومان در 112 صفحه به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها