پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
برگزیدگان بیست‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان زنجان معرفی شدند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به داوری 400 اثر به جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان زنجان، فهرست برگزیدگان را معرفی کرد.

علیرضا نوری،‌ مدیرکل کانون پرورش فکری استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان گفت: با هدف ارزش‌گذاری به هنر ارزشمند  قصه‌گویی و بهره‌گیری از آموزه‌های دینی‌ و مهارت‌های زندگی، جشنواره قصه‌‌گویی در زنجان برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به بخش‌های جشنواره قصه‌گویی در بخش‌های ملی، بین‌المللی، قصه‌گوی برتر، پادکست و قصه 90 ثانیه افزود: این جشنواره در قالب اجرای زنده‌ در فضای مجازی، قصه‌گویی از سوی دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها در سه بخش «قصه‌هایی برای کودکان»، «قصه‌هایی برای نوجوانان» و «قصه‌هایی برای بزرگسالان» برگزار شد.
 
وی با اشاره به دو بخش جدید جشنواره بیست‌وسوم شامل «قصه‌گوی برتر» و «پادکست» ادامه داد: هیات داوران بیست‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان زنجان با حضور دکتر حسین آریان، آزاده میربهاء و فاطمه نظری بودند. در این دوره 400 اثر به دبیر‌خانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد، ۱۳ قصه به‌عنوان برگزیده انتخاب شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان بیان کرد: در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، حسین حیدری از مرکز طارم با قصه «مرد امانتدار» رتبه سوم را کسب کرد و حیدرعلی یوزباشی از مرکز گرماب با قصه «عشق مولا» شایسته تقدیر شد.

وی افزود: در بخش زنان و مردان، سهیلا بهرامی از مرکز سلطانیه با قصه «گل اومد بهار اومد»، هادی رفیعی بخش آزاد از سجاس با قصه «مترسک»، رویا روحانی از مرکز طارم با قصه «ریشه در خاک» اول تا سوم شدند و فاطمه الهیاری، از مرکز ابهر با قصه «یکی بسه» شایسته تقدیر شناخته شد.

نوری ادامه داد: در بخش دختران و پسران نیز کوثر عباسی از زنجان مرکز علوم و نجوم، با قصه «کلوچه‌های خدا»، پریا محمدی از طارم با قصه «حلزون من گم شده»، هانیه عباسی از زنجان با قصه «سوال موموکی» اول تا سوم و مهشاد محمودی از زنجان با قصه «هدیه خوبان» شایسته تقدیر شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: در بخش آیینی زنان و مردان، نیز التفات داوود بیگی از خرمدره در بخش آزاد با قصه «زائر» مقام نخست را کسب کرد.

وی افزود: در بخش آیینی دختران و پسران، حمیدرضا محمدلو در بخش آزاد با قصه «تکبیر سوم» و یوسف رفیعی از کتابخانه سیار روستایی سجاس با قصه «نوجوان قهرمان» دوم شد.

نوری افزود: یکی از مهم ترین نکاتی که همه علاقه‌مندان به قصه‌گویی باید رعایت کنند، مدیریت زمان و ممارست و تمرین قصه‌گویی و اجرای خلاقانه و در خور یک جشنواره ملی و بین‌المللی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها