دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
گیلانی‌ها با کمک «تابستانه» حدود 110 میلیون تومان کتاب خریدند

گیلانی‌ها مبلغ ۱۰ میلیارد و ۸۱۳ میلیون و ۶۷۴ هزار ریال برای خرید کتاب در طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» هزینه کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن اعلام این خبر بیان کرد: گیلانیان طی روزهای نهم تا پانزدهم مردادماه، با خرید ۲۳ هزار و ۷۱۳ کتاب از ۳۰ کتابفروشی حضور یافته در طرح یادشده، رتبه ششم را به لحاظ پرفروش‌ترین استان‌های کشور بر اساس تعداد کتاب خریداری شده کسب کردند.

فیروز فاضلی با اشاره به اجرای طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ در ۳۰ کتابفروشی گیلان همزمان با سراسر کشور، افزود: کتابفروشی فرازمند رشت نیز رتبه دوم پرفروش‌ترین کتابفروشی‌های کشور را از آن خود کرد.

وی با بیان اینکه کتاب خواندن نه تنها یک امر آموزشی، بلکه یک فرهنگ است و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، تاکید کرد: جامعه و نسل جوان به اجرای طرح‌های حمایتی کتاب نیاز دارد؛ بنابراین هزینه کردن در این زمینه، سرمایه‌گذاری و اجرای آن‌ها بسیار ارزشمند است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: طرح‌های فصلی کتاب از جمله طرح‌های تشویقی و حمایتی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که از سال ۹۴ در کشور اجرا می‌شود و موجب رونق کتابفروشی‌ها و قرار گرفتن کتاب در سبد خانوار ایرانی شده است.

یادآوری می‌شود، در طرح تابستانه کتاب که با مشارکت ۹۷۴ کتابفروشی در سراسر کشور اجرا شد ۴۷۴ هزار و ۹۱۶ جلد کتاب با میزان ۲۷۵ میلیارد و ۴۶۶ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۵۲۴ ریال به فروش رسیده است.

گیلانیان در طرح «بهارانه کتاب 1400» نیز ۹ میلیارد و ۴۴۱ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۷۰۰ ریال کتاب خریدند و رتبه ششم به لحاظ پرفروش‌ترین استان کشور بر اساس تعداد کتاب و رتبه هشتم پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش در کشور را از آن خود کرده بود.

هم‌اکنون در گیلان ۱۸۷ انتشارات دارای مجوز هستند که از این تعداد ۶۰ ناشر در سال گذشته فعال بودند. این استان همچنین ۱۷۰ کتابفروشی دارد که در سال گذشته به طور میانگین ۳۰ کتابفروشی در طرح‌های فصلی کتاب شرکت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها