پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
کتاب‌خوان‌ها از افزایش اعتبار طرح تابستانه راضی هستند

شیرازی با اشاره به اینکه در دوران همه‌گیری بیماری کووید 19 باید به کتاب‌فروشی‌ها توجه بیشتری شود، خواستار افزایش بودجه کتاب‌فروشی‌ها شد.

رضا شیرازی، مدیر شهرکتاب شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره افزایش اعتبار مشتریان تابستانه 1400 گفت: افزایش اعتبار مشتری‌ها به 300 هزار تومان خیلی خوب است، قشر کتابخوان خیلی راضی هستند؛ البته در دوران همه‌گیری کووید19 باید بیش از این‌ها برای کتاب هزینه شود. بهتر است که در وضعیت همه‌گیری، مردم بیشتر در خانه باشند. زمانی که بهتر است مردم در شهر، پارک و مکان‌های عمومی کمتر حاضر شوند، کاش بیشتر برای کتاب‌فروشان هزینه می‌شد. کتاب‌فروشان دوست دارند به مشتریان خود این خدمات را ارائه دهند، زیرا این پول به سبد خرید مطالعه مردم می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه کتاب‌فروشان مجبور به اجرای طرح با بودجه خودشان می‌شوند، ادامه داد: معمولا چند روز آخر بودجه‌ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اختصاص داده‌است، تمام و باقی روزها با هزینه کتاب‌فروشی این طرح انجام می‌شود. باید سقف کتاب‌فروشی‌ها را بالا ببردند، زیرا در این شرایط کتاب‌فروش می‌تواند تعداد معدودی از مشتریان را پوشش بدهد؛ سقف اعتبار کتاب‌فروشی دو تا سه میلیون تومان است و این مبلغ در روزهای دوم و سوم طرح تمام می‌شود.

30 درصد از کتاب‌های قدیمی در سامانه طرح فصلی ثبت نشده‌اند
شیرازی با اشاره به اینکه طرح تابستانه به دلیل همزمان بودن با فراغت تابستانی بهتر از زمستانه دیده می‌شود، ادامه داد: خوب است که اگر به دلیل کرونا بخواهیم در خانه بمانیم بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته‌شود تا بتوانیم تا پایان طرح آن را اجرا کنیم و مجبور به صرف هزینه از طرف کتاب‌فروش نباشیم.

وی وضعیت آگاهی نسبت به شروع طرح تابستانه را در حد خوب توضیف کرد و افزود: اطلاع‌رسانی به مردم در حد ایده‌آل نیست. در رسانه ملی و شبکه‌های خبری چندین بار درباره این طرح اطلاع‌رسانی شده‌است.

مدیر شهرکتاب شهریار با اعلام اینکه  اجرای طرح‌های فصلی و 10 روزه خیلی خوب است، توضیح داد: از نظر تکنیکی خیلی از کتاب‌ها به صورت جامع آماربندی نشده‌ است و اطلاعات آن‌ها در سامانه طرح‌های فصلی نیست. می‌توان گفت که 30 درصد از کتاب‌های قدیمی در این سامانه ثبت نشده‌اند. البته باید توجه داشت که مراحل ثبت کتاب‌های جدید، سریع و دقیق است.

شیرازی افزود: فکر می‌کنم به‌دلیل زمان‌بر بودن حجم وارد کردن داده‌ها است که برخی از عناوین در سامانه ثبت نشده‌است. دراین‌باره با مسئولان موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در ارتباط هستیم و کتاب‌هایی را که در سامانه نیست، به آن‌ها اطلاع می‌دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط