دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
اعتبار مشتریان تابستانه 1400 باید تا 500 هزار تومان باشد

علی‌زاده با اشاره به افزایش قیمت کتاب، افزایش 50 درصدی اعتبار مشتریان طرح تابسانه 1400 را کافی ندانست و خواستار افزایش آن تا 500 هزار تومان شد.

محبوب علی‌زاده، مدیرفروش کتاب‌فروشی نسل نواندیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه طرح‌های حمایتی فصلی خانه کتاب به تهیه کتاب به مردم کمک می‌کند، گفت: خیلی از مردم که با این طرح آشنا هستند، در طول فصل در انتظار اجرای آن می‌مانند، من هم چند مشتری دارم که فقط در زمان طرح مراجعه می‌کنند. کتاب‌فروش نمی‌تواند کاری کند که جلوی این عادت گرفته‌شود.  

مدیرفروش کتاب‌فروشی نسل نواندیش  با اشاره به افزایش قیمت کتاب بیان کرد: افزایش 50 درصدی اعتبار مخاطبان با توجه به شرایط بازار کتاب اقدام درستی است. البته شاید افراد نتوانند در این شرایط، کتاب بیشتری بخرند، زیرا قیمت کتاب بسیار بالا رفته‌است، اما این تغییر بهتر از ادامه روند قبلی است. البته اعتبار کتاب‌‎فروشی‌‎ها هم 20 درصد افزایش پیدا کرده‌است، که می‌تواند به اجرای بهتر طرح کمک کند.

حداقل اعتبار مخاطبان باید 500 هزار تومان باشد
به گفته او اعتبار مخاطبان طرح تابستانه باید بیشتر از 300 هزار تومان باشد، زیرا با توجه به قیمت کتاب، افراد می‌توانند با این اعتبار سه تا چهار کتاب تهیه کنند. او ادامه داد: اگر حداقل 500 هزار تومان برای هر فرد در نظر گرفته‌شود، شرایط متناسب‌تری با قیمت کتاب در بازار خواهدبود. البته مراجعان معمولا از چند کد ملی برای خرید استفاده می‌کنند و با کمبود اعتبار مواجه نیستند.

علی‌زاده با اشاره به اینکه هنوز هیچ تبلیغات شهری درباره تابستانه 1400 مشاهده نکرده است، افزود: در تلویزیون چند بار شاهد اعلام اخبار تابستانه 1400 بودم. همچنین کتاب‌فروشی نسل نواندیش برای مخاطبانش با پیامک اطلاع‌رسانی می‌کند. اعتبار در نظر گرفته شده برای کتاب‌فروشی معمولا تا پایان دوره ادامه دارد و اگر تمام شد معمولا آن را تمدید کردند.

این کتاب‌فروش، کتاب‌هایی را که انتشارات نسل نواندیش چاپ کرده‌است، در زمان برگزاری طرح حمایتی در سایت کتاب‌فروشی با تخفیف می‌فروشد. او در این‌باره توضیح داد: این کار را به این دلیل انجام می‌دهیم که در فروش سایت، نمی‌توانیم کدملی افراد را بگیریم، پس از طرف نشر به مخاطبانمان تخفیف می‌دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط