مدیر کتابفروشی خانه آبی معتقد است؛ قیمت کتاب این روزها سه تا چهار برابر شده است؛ درحالیکه خانوادهها افزایش بودجه نداشتهاند و همین موضوع موجب مهجور ماندن خریدهای فرهنگی شده است و طرحهای فصلی میتواند این مهجوریت را از بین ببرد.
وی ادامه داد: در این میان به نظر میرسد اهتمام دولت برای افزایش بودجه نسبت به سقف خرید باید بیشتر باشد تا جمع گستردهتری از مردم بتوانند از مزایا و ویژگیهای این طرح خوب بهرهمند شوند.
محسنی با بیان اینکه مردم زمانی که متوجه میشوند میتوانند کتاب با تخفیف خریداری کنند به کتابفروشیها مراجعه میکنند، عنوان کرد: به نظر میرسد پیشبینی بودجه برای تبلیغات محیطی در سطح شهر همچنین تبلیغات در رسانهها بهخصوص صدا و سیما نکته مهمی است که نباید از آن غافل شد؛ مسالهای که حتی به نظر من از افزایش بودجه طرح هم اهمیت بیشتری دارد.
وی تاکید کرد: ما به مشتریان و مجموعه خریداران خود پیامکهای اطلاعرسانی ارسال میکنیم؛ اما این موضوع به تنهایی کاربرد ندارد. وقتی دامنه تبلیغات گستردهتر باشد، مردم بیشتری از آن مطلع میشوند؛ ولی امروز لابهلای اخبار المپیک و مباحث دیگر، این طرح خوب دیده نمیشود.
محسنی با اشاره به ضرورت استمرار این طرح، گفت: قیمت کتاب این روزها سه تا چهار برابر شده است؛ درحالیکه خانوادهها افزایش بودجه نداشتهاند و همین موضوع موجب مهجورماندن خریدهای فرهنگی شده است و طرحهای فصلی میتواند این مهجوریت را از بین ببرد.
وی با بیان اینکه برنامههای تشویقی برای خرید کتاب و در دسترس قراردادن کتاب باید اولویت همیشگی برنامههای فرهنگی دولت باشد، یادآور شد: تجربه چندین سال برگزاری طرحهای فصلی نشان میدهد که خانوادهها از این طرحها استقبال خوبی دارند و همیشه برای تهیه کتابهای مورد نظرشان در این ایام به کتابفروشی میآیند و همین موضوع به طور کلی به نفع کتابفروشان در کل صنعت نشر است.
نظر شما