یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
هزینه چاپ کتاب کودک 4 برابر بزرگسال است

مدیر انتشارات نیکان کتاب گفت: کتاب کودک به دلیل چاپ رنگی بودنش ۴ برابر چاپ کتب سیاه و سفید بزرگسالان هزینه دارد.

شهین رومی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: انتشاراتی نیکان کتاب از سال 78 با هدف چاپ کتاب کودکان و نوجوانان آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به اینکه تا سه سال گذشته روند چاپ کتاب کودک از طرف انتشاراتی بسیار خوب بود، اضافه کرد: اما از سه سال گذشته ورق برگشته و به علت گرانی کاغذ درخواست چاپ کتاب کودک کاهش یافت.

یک ناشر زنجانی درصد کاهش چاپ کودک را در این مدت 80 درصد اعلام کرد و گفت: کتاب کودک به دلیل چاپ رنگی بودنش ۴ برابر چاپ کتب سیاه و سفید بزرگسالان هزینه دارد.

رومی با اشاره به اینکه هزینه‌های بالای چاپ کتاب کودک موجب شده است که دیگر رغبتی برای چاپ آن وجود نداشته باشد، اضافه کرد: بر همین اساس مولفان به خاطر گران‌شدن هزینه‌ها به دنبال چاپ کتاب‌های الکترونیکی هستند.

مدیر انتشارات نیکان کتاب در ارتباط با چاپ سایر کتاب‌ها توسط انتشاراتی‌ها نیز گفت: درست است که در تعداد عناوین چاپ‌شده تغییر محسوسی نداریم؛ اما تیراژ کتاب‌ها حتی در بحث بزرگسال کاهش محسوسی داشته است.

وی با اشاره به اینکه نیکان کتاب در بهار امسال حدود 20 عنوان کتاب چاپ کرده است، افزود: کتاب‌ها در موضوعات مختلف چاپ شده است؛ اما تیراژ همه آنها کاهش محسوسی داشته است.

رومی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا نیز در کاهش چاپ کتاب داشته است، اضافه کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی که مردم با آن درگیر هستند، میزان تمایل به خرید کتاب کاهش پیدا کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها