شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
انتشار چهار کتاب تالیفی از نویسندگان شهرستان خرمدره

آثاری تالیفی از لیلا باباخانی، فاطمه محمدی، ایرج داوودبیگی و منوچهر سلیمانی، از نویسندگان فعال شهرستان خرمدره منتشر شد.

ایرج داودبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با بیان اینکه حمایت از مؤلفان و نویسندگان یکی از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: هر سال بر اساس اعتبارات اختصاص یافته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مؤلفان و نویسندگان حمایت می‌شود؛ حمایت ویژه، این است که سالیانه بخش قابل توجهی از کتاب‌های نویسندگان و ناشران خریداری می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمدره با اشاره به اینکه آثار خریداری شده به کتابخانه‌های عمومی، مساجد، مدارس و سازمان‌ها اهدا خواهد شد، افزود: کتاب‌های چاپی و خریداری شده شامل موضوعاتی از قبیل ادبیات و فرهنگ بومی، محلی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان، دینی و مذهبی و عمومی است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت رو به رشد مؤلفان خرمدره‌ای با وجود حاکم بودن شرایط کرونا، بیان کرد: اخیرا چهار کتاب توسط نویسندگان خرمدره‌ای به چاپ رسیده است. این آثار عبارتند از: «پیله تنهایی و شوره‌زار زندگی» نوشته لیلا باباخانی، «ناصرالملک و مشروطه» نوشته فاطمه محمدی، «ویستان اوغلویام» نوشته منوچهر سلیمانی و «آموزش فلوت ریکوردر» از خودم (ایرج داوودبیگی).

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمدره با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: سهم کتاب در انتقال دانش به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است زیرا کتاب مهمترین ابزار برای انتقال دانش بشری به نسل آینده است.

وی گفت: مهمترین و موثرترین رسالت متولیان فرهنگی جامعه چشاندن لذت مطالعه به مردم است و باید تدابیری اندیشید تا جوانان و نوجوانان بیش از پیش با کتاب اُنس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها