یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
حفظ صدر‌نشینی تهران در بهارانه کتاب 1400

استان تهران در پایان ششمین روز از طرح بهارانه کتاب 1400، در دو شاخص پر‌فروش‌ترین استان‌ها براساس تعداد کتاب و پرفروش‌ترین استان‌ها براساس مبلغ فروش در صدر قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، بهارانه کتاب 1400؛ هفدهمین دوره طرح‌های فصلی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان ششمین روز فروش 15 میلیارد و 593 میلیون و 49 هزار و 995 تومان را به ثبت رسید. در این روز از بین 885 کتاب‌فروشی عضو تعداد 855 کتاب‌فروشی فروش کتاب داشتند.

بررسی شاخص‌های مختلف طرح در پایان ششمین روز نشان می‌دهد، پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها براساس تعداد کتاب، دنیای کتاب قم، همچنان در صدر نشسته است و دو ‌کتاب‌فروشی فرازمند رشت و ماه‌پیشونی تهران در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کتاب‌فروشی‌های پاتوق کتاب شیراز، کلبه کتاب جهرم، پاتوق کتاب اراک، شهر کتاب اصفهان، شهر کتاب مشهد، شهر کتاب کرمانشاه و کتاب طلائیه اراک در رتبه‌های بعدی قرار دارند و نشان می‌دهد وضعیت این نمودار با روز گذشته تفاوتی نکرده است.
 
بررسی نموار بعدی که براساس شاخص پر‌فروش‌ترین استان‌ها براساس تعداد کتاب رسم شده همچنان از صدر‌نشینی استان تهران حکایت دارد. در این نمودار نیز تفاوت چندانی با روز گذشته ندارد و استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، فارس، قم، گیلان، آذربایجان شرقی، خوزستان،  مازندران و مرکزی قرار دارند.

سومین نمودار با عنوان پرفروش‌ترین استان‌ها براساس مبلغ فروش، صدر‌نشینی تهران را نشان می‌دهد. تب‌و‌تاب رقابت در این نمودار بین دو استان خراسان رضوی و اصفهان، دو استان بعد از تهران است. فاصله بین دیگر استان‌ها یعنی قم، فارس، آذربایجان شرقی، گیلان، کردستان، مازندران و خوزستان نیز بسیار نزدیک است و احتمال جابه‌جایی هریک در دو روز باقی‌‌مانده وجود دارد. 
 
بهارانه 1400 تا 23 خرداد‌‌ماه از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی  موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، ادامه دارد.
 
در این طرح مخاطبان می‌توانند تا سقف 200 هزار تومان و 20درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خرید کنند. کتاب‌‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی مشمول این میزان تخفیف هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها