سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۸
کتاب «تجلی دیدگاه های سید مرتضی در پایان نامه ها» منتشر شد

به همت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی کتاب «تجلی دیدگاه‌های سید مرتضی در پایان‌نامه‌ها» در دو جلد منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، عظمت شخصیت سید مرتضی و مقام والای علمی او و نیز اندیشه‌هایش باعث شده که پایان نامه‌های بسیاری بر مدار افکار و آثار او به رشته تحریر در آید. در همین راستا تعداد 243 پایان نامه‌ توسط دبیرخانه علمی کنگره بزرگداشت سید مرتضی علم الهدی شناسایی و گردآوری شد.

 این  پایان نامه‌ها با توجه به تنوع موضوعات در 8 بخش، پایان نامه‌های قرآنی، حدیثی، کلامی، فقهی، اصولی، ادبی، تاریخی و اجتماعی و زندگی نامه، کتابشناسی و نقد، سامان یافته است که جلد نخست این اثر دربردارنده 100 پایان نامه و جلد دوم آن نیز  در 143 عنوان پایان نامه  سامان یافته است.

«آراء تفسیری سید مرتضی در کتاب الامالی (از سوره مریم تا سوره فاطر)»، «استخراج آراء و نظریات تفسیری سید مرتضی و مقایسه آن با مفسران بزرگ (سوره آل عمران تا سوره اعراف)»، «اسلوب بیان قرآن از نگاه سید مرتضی در کتاب امالی»، «بررسی تطبیقی آرای تفسیری سید مرتضی در امالی با تفاسیر کشاف، مفاتیح الغیب و المیزان در حیطه توحید»، «پژوهشی در مباحث حدیثی سید مرتضی»،«تحلیل رویکرد محدثان شیعی در حل احادیث مشکل توحیدی با تاکید بر اندیشه های سید مرتضی و علامه مجلسی» و ... برخی از عناوین پایان نامه هایی است که در جلد نخست این کتاب آمده است.

همچنین «مبانی هدایت و ضلالت از دیدگاه سید مرتضی علم الهدی و فخرالدین رازی امام المشککین»، «مقایسه آراء سید مرتضی و علامه طباطبایی در باب عصمت انبیاء»، «مکتب شناسی فقهی شیخ مفید و سید مرتضی»، «تطبیق نظرات اصولی سید مرتضی و شیخ طوسی»، «بررسی و ترجمه و تحلیل غزلیات سید مرتضی»، «اوضاع مدارس شیعی در چهار قرن اول هجری» و ... از موضوعاتی است که در دومین جلد از کتاب «تجلی دیدگاه‌های سید مرتضی در پایان‌نامه‌ها» گردآوری و تدوین شده است.

این مجموعه دوجلدی در شمارگان 800 نسخه و قطع وزیری تهیه و تدوین شده و در اختیار علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها