شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
امکان استفاده از تسهیلات بانکی برای صنعت چاپ فراهم شود

عضو هیات مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران گفت: پیگیر قرار گرفتن صنعت چاپ در زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم زیرا با این اقدام، این صنعت از مزایایی چون امکان استفاده از تسهیلات بانکی همچنین حضور در مزایده‌ها و مناقصه‌های تجاری و صنعتی بهره‌مند می‌شود.

سید عطاالله حسینی، عضو هیات مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اولویت برنامه‌های هیات مدیره جدید اتحادیه توضیح داد: عمده تلاش ما در هیات مدیره تامین منافع چاپخانه‌داران است، همه صنف می‌دانند پیش از این مشکلاتی در اتحادیه داشتیم اما در تیم جدید سعی می‌کنیم فعالیت بیشتری داشته باشیم و به صورت کلی هدف ما پیشبرد منافع هم‌صنفی‌ها است.
 
وی افزود: یکی از اولویت‌های کاری ما پیگیری معافیت مالیاتی برای چاپخانه‌ها است؛ به‌خصوص چاپخانه‌های فعال در حوزه نشر و کتاب تا بتوانند با تکیه بر این معافیت چراغ خود را روشن نگه دارند.
 
حسینی با اشاره به مبحث دیگری که در حال پیگیری است، گفت: موضوع دیگر به نیابت گرفتن کنترل محتوا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اتحادیه چاپخانه‌داران است. به دلیل اینکه کنترل محتوا در ارشاد با تاخیر انجام می‌شود، در تلاشیم این کار را با توجه به تخصص و سابقه همکاران‌مان به نیابت از این وزارتخانه بگیریم.
 
وی درباره مزایای این کار عنوان کرد: طولانی بودن روند کنترل محتوا برای فعالان حوزه صادرات نیز مانع بزرگی است زیرا زمان تحویل سفارشات به کشورهای دیگر با تاخیر همراه می‌شود و این مساله برای چاپخانه‌دار هزینه‌بر است.
 
حسینی از رفع ممنوعیت صادرات ماشین‌آلات فرسوده و دست‌دوم نیز به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام اتحادیه نام برد و گفت: از سوی دیگر در تلاشیم بتوانیم از صنف بودن به سمت صنعت شدن حرکت کنیم و برای نیل به این موضوع در میان صنف رایزنی‌هایی می‌کنیم و تلاش داریم با توجه به شرایط پیگیر موضوع باشیم.
 
وی تاکید کرد: تلاش ما این است که به صورت کلی زیر مجموعه وزارت صمت برویم؛ زیرا اگر چاپ را به عنوان صنعت بشناسند، می‌توانیم تسهیلات بانکی بهتری دریافت کنیم همچنین در مزایده‌ها و مناقصه‌های صنعتی و تجاری بیشتری حضور داشته باشیم.
 
به گفته حسینی، تا ۱۵ سال پیش که صنایع بسته‌بندی در چاپ حضور نداشتند می‌توانستیم بگوییم چاپ صنف است اما امروز  که۹۰ درصد خدمات ما در حوزه بسته‌بندی است دیگر جایگاه خدمات نیستیم و به عنوان یک صنعت باید شناخته شویم.
 
وی در ادامه با بیان اینکه آنچه صنعت با آن درگیر است مساله رکود کاری است، گفت: اگرچه امروز این رکود برای همه صنایع است اما با توجه به اهمیت و جایگاه صنعت چاپ و نزدیکی آن با فرهنگ می‌توانیم اثرات آن را بیشتر در حوزه چاپ شاهد باشیم. 
 
حسینی با طرح این موضوع که صنعت چاپ در طول سالیان گذشته همواره مظلوم بوده است، تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که صنعت چاپ قسمتی از تولید است و هیچ کاری بدون حضور آن به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد، اگرچه سال‌های زیادی در اشل خدمات نگه داشته شد اما یک قسمت مهم در تولید هستی، باید به جایگاهی برسیم که اهمیت این موضوع برای هم‌صنفی‌ها و مسئولان روشن شود و صنعت چاپ را به جایگاه واقعی آن در جامعه برسانیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها