دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
بیست و پنجمین کتابخانه روستایی استان سمنان در دیزج شاهرود افتتاح می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان از افتتاح بیست و پنجمین کتابخانه عمومی روستایی در روستای دیزج شهرستان شاهرود در آینده نزدیک خبر داد.

محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، با اشاره به اهمیت ترویج کتابخوانی در روستاها گفت: ساخت کتابخانه در مناطق محروم و روستاها در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق کمتر برخوردار صورت می‌گیرد و اهالی روستا می‌توانند از کتابخانه روستا به عنوان یک پاتوق فرهنگی بهره‌مند شوند.
 
وی افزود: استان سمنان دارای بیست و چهار باب کتابخانه روستایی است و به زودی بیست و پنجمین کتابخانه در روستای دیزج شهرستان شاهرود افتتاح خواهد شد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بیان کرد: برای ساخت و راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی نیازمند همکاری و مساعدت خیرین کتابخانه‌ساز هستیم و تلاش خواهیم کرد زمینه‌های حضور آنها را در جهت کتابخانه‌سازی در روستاها و مناطق محروم فراهم کنیم.
 
طاهریان ادامه داد: با توجه به نیاز مردم روستای دیزج و با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شورای اسلامی و دهیاری این روستا، فضایی با زیربنای 135 مترمربع جهت ایجاد کتابخانه در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قرار گرفته و پس از اخذ مجوزهای لازم و دریافت کد کتابخانه، سهمیه کتاب و منابع آن از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به کتابخانه عمومی تبدیل خواهد شد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ادامه داد: این کتابخانه زمینه‌ساز رشد جوانان روستایی و بهره‌مندی آنها از کتاب و امکانات مطالعاتی در این روستا خواهد شد و تلاش می‌کنیم نسل جوان و نوجوان بیش از پیش با کتاب مأنوس شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها