شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
ورود «آدم‌های چهارباغ» به کتابفروشی‌ها برای چهارمین بار

کتاب «آدم‌های چهارباغ» نوشته علی خدایی داستان‌نویس در اصفهان برای چهارمین بار تجدید چاپ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، کتاب «آدم‌های چهارباغ» درواقع ماجراهای عادله دواچی در هتل جهان است که در روزنامه منتشر می‌شد و حاوی حدود 44 قسمت داستان‌های کوتاه و پیوسته‌ای است که چند شخصیت اصلی دارد.

داستان‌های کتاب «آدم‌های چهارباغ» مجموعه یکسری وقایع است که در هتل جهان نخستین و قدیمی‌ترین هتل اصفهان اتفاق می‌افتد و آدم‌های چهارباغ در آن نقش دارند. داستان‌های این کتاب به صورت سریالی طی 45 هفته، در سال‌های 96- 97 در روزنامه‌های اعتماد و شرق منتشر شدند.

در پشت جلد این کتاب آمده است:
«این کتاب تشکر ناچیز من است از شهری که خیلی دوستش دارم. خوشحالم که صبح‌ها در اصفهان از خواب بیدار می‌شوم و اجازه دارم از او بنویسم. آدم‌های چهارباغ وقتی تمام شد، داستان آدم‌های چهارباغ دیگری شروع شد که آن‌ها را هم می‌نویسم! یک روز به اصفهان گفتم: تو مرا دوست داری؟ خندید و من سرایدار اصفهان شدم!»

علی خدایی در سال 1337 در تهران متولد شد و سال‌هاست در اصفهان سکونت دارد. او نویسنده مجموعه داستان‌های «از میان شیشه از میان مه»، «تمام زمستان مرا گرم کن» و «کتاب آذر» است. خدایی در رونمایی از کتاب «آدم‌های چهارباغ» درباره هدف خود از نوشتن کتاب گفته بود:
«شهردار اصفهان دو سال گذشته سیاست‌‌ها و پیشنهادهای بسیاری داشت. ازجمله سه‌شنبه‌های بدون خودرو و یا اینکه گردشگری و چهارباغ را محور قرار داد و از همه شهروندانش خواست که آنطور که می‌توانند، کمک بدهند. من تلاش کردم که با نوشتن این کار را بکنم».

مجموعه داستان «آدم‌های چهارباغ» اثر علی خدایی در 132 صفحه تومان توسط نشر چشمه برای نخستین بار در سال 1398 منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها