جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
اهدای گواهینامه پایان دوره دانش‌افزایی به استادان زبان فارسی از کشور هند

هشت‌نفر استادان زبان فارسی اهل کشور هند که برای شرکت در برنامه‌های گوناگون دانش‌افزایی به‌مدت ۲۵ روز مهمان مراکز آموزشی و دانشگاهی کشورمان بودند، پیش از بازگشت به کشورشان، ضمن دیدار با معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی گواهینامه‌های شرکت در این دوره را دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، در این نشست که با حضور شهروز فلاحت پیشه معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی، زینب کوشکی، کارشناس امور هند در بنیاد و استادان هندی برگزار شد، معاون امور بین‌الملل بنیاد با ابراز خرسندی از فرصت پیش‌آمده برای آشناشدن این استادان با فضای آموزشی و پژوهشی نوین در حوزه زبان و ادبیات فارسی و فنون فارسی‌آموزی به غیرفارسی زبانان در مراکز دانشگاهی ایران، گفت: امیدوارم که توشه این سفر موجب توسعه هرچه بیشتر روابط فرهنگی میان دوکشور ایران و هند زیر چتر زبان و ادبیات فارسی باشد.

فلاحت‌پیشه با اشاره به تعاملات تاریخی دو سرزمین ایران و هند از دوران کهن تا به امروز‌، علاقه‌مندی مردم ایران و هند به یکدیگر را به پشتوانه همین گذشته تاریخی و ریشه‌دار در بستر فرهنگی دو کشور دانست.

وی بازگشت این استادان را به‌عنوان پیام‌رسانان زبان شیرین فارسی و ادبیات کهن این سرزمین که سرشار از مفاهیم انسانی صلح، انسان‌دوستی و محبت به مردم هند دانست و عنوان کرد: امیداورم شما دانشوران در بازگشت به کشور خود تجارب و یافته‌های آموزشی این دوره را به نحو شایسته در مراکز آموزشی و دانشگاهی هند منعکس کنید.

گفتنی است؛ این دوره که با هدف به‌روزرسانی و ارتقاء سطح دانش تخصصی این گروه در چهار شهر تهران، مشهد، سبزوار و مازندران برگزار شد، با برنامه‌های فرهنگی و گردشگری متنوعی همراه بود.

در این دیدار گزارش کوتاهی نیز از سوی این استادان و نیز کارشناس بنیاد سعدی درباره دوره‌های برگزار شده و ویژگی‌های آموزشی و فرهنگی آن ارائه شد. این رخداد ارزشمند فرهنگی به همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در دهلی نو با همکاری مرکز تحقیقات زبان فارسی دهلی‌نو و مشارکت بنیاد سعدی‌، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه مازندران انجام شد.

در کنار دوره‌های آموزشی در مراکز یادشده، دو دانشگاه تهران و شهید بهشتی نیز جلسات عمومی یک‌روزه‌ای را برای این گروه در بدو ورود و در زمان بازگشت ترتیب داده بودند.

دیدار از فرهنگستان زبان فارسی، سازمان فرهنگ و ارتباطات و کتابخانه ملی و باغ کتاب که در برنامه گنجانده شده بود، به دلیل تعطیلی روز دوشنبه انجام نشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها