سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
چاپ دوم دانشنامه «تسبیح کوثر» روانه بازار کتاب شد

چاپ دوم دانشنامه «تسبیح کوثر» تألیف سیدابراهیم موسوی در ۳ جلد توسط انتشارات عصر صادق قم روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، این دانشنامه شامل یک پیشگفتار، 9 فصل و یک خاتمه است. فصل اول این موسوعه تحقیقی در مقام مطلق تسبیح خدای سبحان است که از آن جمله می‌توان به معنای دقیق تسبیح خداوند، ارتباط تسبیح و امام معصوم (ع) و حقیقی بودن تسبیح عمومی خلائق اشاره کرد. فصل دوم به بررسی مبدأ تشریع تسبیح حضرت زهرا(س) می‌پردازد. فصل سوم و آخرین فصل از جلد اول این موسوعه، 27 مورد از مواضع ورود ذکر تسبیح حضرت زهرا (س) در روایات و ادعیه را برشمرده و از باب اهمیت سه مورد آن را به‌تفصیل شرح و بسط می‌دهد.
 
فصل چهارم، به‌عنوان اولین فصل در جلد دوم، فضیلت و برکات تسبیح حضرت زهرا (س) در روایات حضرات معصومین (ع) را بررسی می‌کند. فصل پنجم به بررسی فروعات فقهی تسبیح فاطمه زهرا (س) اختصاص دارد و در آن پاره‌ای از شروط ذکر این تسبیح شریف بیان می‌شود. فصل ششم درباره کیفیت و ترتیب اذکار تسبیح از منظر فقاهت است. در این فصل به‌تفصیل و طی مباحث اجتهادی پیرامون این موضوع سخن گفته می‌شود. فصل هفتم که آخرین فصل از جلد دوم محسوب می‌شود، از ذکر تسبیح حضرت زهرا (س) با تربت مطهر سیدالشهدا (ع) سخن می‌گوید.

فصل هشتم و اولین فصل از جلد سوم را باید اصلی‌ترین فصل آن دانست، چراکه در آن تکبیر، تحمید و تسبیح به‌عنوان اجزای تسبیح حضرت زهرا (س) بر مبنای فقه‌المعارف به‌طور دقیق و جامع مورد بررسی قرار می‌گیرد. فصل نهم به طرح برخی از ادعیه و تعقیبات زهرا مرضیه (س) و چند دعای تسبیحی عام دیگر می‌پردازد.
 
یادآوری می‌شود «تسبیح کوثر» تألیف سیدابراهیم موسوی در ۳ جلد توسط انتشارات عصر صادق قم، چاپ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها