دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
تامین مرکب و الکل در اولویت کارگروه ملزومات چاپ اتحادیه چاپخانه‌داران

پورشب گفت: تامین مرکب و الکل در اولویت فعالیت‌های کارگروه قرار دارد و در کنار واردات از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی نیز در حوزه مرکب استفاده خواهیم کرد.

مصطفی پورشب، مدیر کارگروه ملزومات چاپ اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به اقدامات این کارگروه توضیح داد: یکی از اولین اقداماتی که انجام دادیم و روی آن پیگیر هستیم؛ برداشتن سقف واردات ملزومات از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت است و نشست‌هایی نیز با مدیران این وزارتخانه داشتیم تا با برداشتن این سقف واردکننده بتواند به میزانی که لازم است مواد وارد کشور کند.
 
وی ادامه داد:‌ براساس قانون، اگر واردکننده در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۰۰ هزار دلار واردات داشت، در سال ۱۳۹۹ نیز باید در همان سقف کالا وارد کند؛ اما این قانون دست و پاگیر به‌نظر می‌رسد چراکه شاید یک تاجر در سال ۹۸ امکانات کمی داشته اما در سال ۹۹ امکانات و توانایی مالی بیشتری پیدا کرده اما  براساس قانون باید به میزان سال قبل به واردات اقدام کند. در مکاتبه با مسئولان وزارت (صمت) قول مساعد داده‌اند که این مساله را برطرف کنند زیرا در هر صورت ممکن است هر سال شرایط متفاوت باشد و اجرایی شدن آن یک امر غیرمعقول است.  
 
پورشب افزود: چاپخانه‌داران به دلیل کمبود مرکب و ورنی یو‌وی در بازار دچار مشکل هستند؛ دلیل اصلی این کمبود نیز ممنوعیت واردات با هدف حمایت از تولید داخل است. برای حمایت از تولید ملی آمادگی داریم اما مساله اینجا است که تولیدکننده داخلی توانایی تولید مرکب با کیفیت و رفع نیاز بازار را ندارد؛ بنابراین برای واردات مرکب و ورنی یووی در حال مذاکره با مسئولان هستیم تا موانع برداشته شود. برای رفع این مشکل حتی تا آخرین روز‌های سال نیز پیگیر هستیم، در سال ۱۴۰۰ این موضوع از اولویت‌های کارگروه ملزومات چاپ خواهد بود.
 
پورشب در ادامه درباره دیگر اقدامات این کارگروه در سال آینده بیان کرد:‌ تامین مواد اولیه کلان برای یکسری از چاپخانه‌های بزرگ که مصرف عمده دارند از اولویت‌های سال آینده است.
 
وی همچنین با اشاره به اولویت تامین کالا برای چاپخانه‌داران گفت: تامین مرکب و الکل از اهمیت بالایی برخوردار است؛ هرچند یکسری ملزومات در چاپخانه‌ها زیاد استفاده می‌شود و با توجه به اینکه در ایران تولید داریم نمایندگانی از تولیدکنندگان در کارگروه در کنار واردکنندگان عضویت دارند و از ظرفیت‌ آن‌ها قطعا استفاده خواهیم کرد.
 
پورشب افزود: تعامل خوبی بین کارگروه و اتحادیه چاپخانه‌داران ایجاد شده است و تلاش داریم با همکاری یکدیگر مشکلات عمده اهالی چاپ را برای تامین مواد اولیه‌ برطرف کنیم و امیدواریم بتوانیم از این کار نتیجه خوبی بگیریم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها