یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
هدف جشنواره «نویسا» کشف استعدادهای ادبی در کردکوی است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کردکوی، گفت: آیین اختتامیه جشنواره شهرستانی استعدادیابی ادبی دانش‌آموزی شهرستان کردکوی بر بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

یاسر مسعودی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کردکوی در گفتو‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، گفت: خانه ترانه کردکوی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره آموزش و پرورش شهرستان، از آذرماه 98 اقدام به برگزاری جشنواره استعدادیابی در حوزه ادبیات (داستان؛ شعر و ترانه) کرد.

وی افزود: حسب طرح فوق، با آزمون در مرحله اول در سطح مدارس (دوره متوسطه اول و دوم) دانش آموزان مستعد انتخاب شدند و با توجه به شرایط بیماری کرونا، برگزاری کلاس‌های مجازی برای انتخاب شدگان در دستور کار قرار گرفت.

مسعودی با اشاره به اینکه کشف استعدادها و ترغیب دانش‌آموزان در زمینه فرهنگی و ادبی از اهداف اصلی طرح بود، ادامه داد: هیات اجرایی «نویسا» پیش از برنامه اختتامیه، برپایی کارگاه آموزشی با حضور مهرورزانه کارشناسان محترم چون علی درزی، آزاده حسینی و معصومه قریشی از اهالی اهل قلم شهرستان و استان گلستان به صورت مجازی و آموزش آنلاین در سه بخش مقدماتی، متوسطه و پیشرفته را در پیش دارد.

وی با اشاره به اینکه آیین اختتامیه جشنواره استعدادیابی ادبی دانش آموزی نویسا در روز یکشنبه 27 اسفندماه در بستر مجازی و صفحه اختصاصی خانه ترانه شهرستان کردکوی برگزار خواهد شد، گفت: ارمغان طرح استعدادیابی دانش آموزی برای دبیرخانه جشنواره نویسا، شناسایی اهل قلم و دوستداران ادب و اهل تفکر بوده است؛ در نتیجه هدفمند و مستعد بودن دانش آموزان اهل قلم، نوید بخش آینده ای روشن برای همه ماست.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کردکوی ادامه داد: به همین منظور این نوع برنامه‌ریزی را در ساختار آموزشی‌مان در نظر گرفته‌ایم تا با شناخت و پرورش استعدادها بتوانیم در کنار هم آینده روشن‌تری را برای شهرمان رقم بزنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها