یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
هفتمین همایش «چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان» برگزار می‌شود

هفتمین همایش بحران و برون رفت؛ چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان با موضوع «همزیستی با کرونا و پیامدهای آن برای کودکان و نوجوانان» سه‌شنبه ۵ اسفند از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

زهرا یعقوبی دبیر نشست‌های تخصصی همایش چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری هفتمین همایش چالش‌های امروز کتاب‌ کودک و نوجوان گفت: این نشست‌ها که همزمان با هفته کتاب سال گذشته آغاز شد، نخستین سه‌شنبه هر ماه برنامه‌ریزی شده و این هفته نیز سه‌شنبه ۵ اسفند برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به موضوع این هفته همایش توضیح داد: قرار است در این نشست، عبدالعظیم کریمی نویسنده و پژوهشگر حوزه کتاب کودک و احمدرضا آذربایجانی، نویسنده و پژوهشگر درباره همزیستی با کرونا و پیامدهای آن برای کودکان و نوجوانان سخنرانی کنند. 
  
یعقوبی افزود:‌ در این جلسه درباره‌ اینکه کرونا چه تأثیراتی بر زندگی کودکان و نوجوانان داشته و همچنین آسیب‌های آموزش آنلاین،‌ تعطیلی کلاس‌های حضوری و توقف مراوده کودکان با همسالان بحث خواهد شد.
 
وی درباره ضرورت رسیدگی به این موضوع عنوان کرد: یکی از راهکارهای مقابله با این مساله می‌تواند مطالعه‌ کتاب برای دانش‌آموزان باشد که هم باعث می‌شود اندکی از فضای مجازی فاصله بگیرند و هم سبب بالا رفتن قدرت درک مطلب، خلاقیت در آنان می‌شود و می‌تواند تا حدودی خسارت‌های ناشی از تکنولوژی را جبران کند. 
 
به گفته وی، این نشست روز سه‌شنبه 5 اسفند‌ماه از ساعت 15 و 30 تا 16 و 30 دقیقه در صفحه‌ اینستاگرام انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به نشانی nasherane_ketabe_Kodak پخش خواهد شد.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها