شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
سه‌گانه مطبوعاتی شاعر اردبیلی کامل شد

«ایران‌نوشتها» سومین مجموعه مقالات مطبوعاتی «وحید ضیائی»، پژوهشگر ادبی، شاعر و نویسنده اردبیلی، وارد بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، «ایران‌نوشتها» مجموعه ۱۹ مقاله مطبوعاتی «وحید ضیائی» در حوزه ادبیات و فرهنگ و هنر ایران زمین است که در روزنامه ایران منتشر شده است.

با انتشار این اثر، سه‌گانه ژورنالیستی ضیایی کامل شد؛ کتاب نخست از مجموعه یادداشت‌های روزنامه‌نگارانه‌ی ضیائی، «صدا، تنهایی، پژواک» نام داشت و مجموعه نقدها و مقالاتی را دربرمی‌گرفت. «ژورنالیسم جوانی» هم عنوان کتاب دوم بود که فعالیت‌های دهه نخست روزنامه‌نگاری ضیائی و گزیده‌ای از یادداشت‌های تأثیرگذار آن دوره با حال و هوای اواخر دهه 70 و اوایل ۸۰ بود و آثار ۱۷ تا ۲۷ سالگی او را در قالب یادداشت، مقاله و نقد شامل می‌شد؛ آثاری که عموماً در مجلات و نشریات استانی و گاه سراسری منتشر شده بودند.

اما مجموعه حاضر (ایران‌نوشتها) ، مشتمل بر مقالاتی 4000 کلمه‌ای است که از اواخر سال ۹۶ تا ۹۸ در روزهای پنجشنبه، با نگاهی به موضوع ادبیات، فرهنگ و هنر، همچون «حافظ، شاعران بازیگر، شاعر آنارشیست، روند نزولی ادبیات در دانشگاه‌های کشور و... در روزنامه ایران منتشر شد.

این کتاب ازسوی نشر نگین سبلان، در ۱۸۸ صفحه، با شمارگان ۵ هزار نسخه، در قطع وزیری منتشر شده و طرح روی جلد آن اثر سیدمهدی موسوی، طراح و گرافیست اردبیلی است که جایزه‌های ملی و بین‌المللی متعددی را نیز در کارنامه خود دارد. وی طراحی دو مجموعه پیشین ضیایی را نیز عهده‌دار بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها