سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
«گفتار نیک» منتشر شد

کتاب «گفتار نیک» تالیف آرزو فرخی با مجموعه‌ای از جملات حکیمانه و اشعار منتخب بزرگان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) برای بسیاری از ما پیش آمده است که با جملات شنیدنی و اشعار زیبایی از مشاهیر داخلی و خارجی یا حکایاتی پرمعنا روبه‌رو شویم و از آنها درس بگیریم. اما مواجهه با عبارات پندآموز در اغلب موارد ناشی از تصادف است و افراد تنها بین صفحات یک مجله یا در میان خاطرات بزرگان فامیل یا از دهان یک مجری تلویزیونی و... به این قبیل جملات بر می‌خورند و به ندرت پیش می‌آید که فرصت دست دهد تا فرد قلم و کاغذی در دست گیرد و گفته ها را ضبط کند. 

آرزو فرخی، پژوهشگر حوزه شعر و ادب با گردآوری  کتاب «گفتار نیک» این کار را برای ادب‌دوستان آسان ساخته است. گفتار نیک کتابی است که جملات حکیمانه، اشعار برجسته، نقل و قول‌های بزرگان، آیات و احادیث و قصه‌های فولکلور را در 179 موضوع همچون آینده، احترام، اعتقاد، پیروزی، ترس، خطا، خوشبختی، تجربه و... دسته بندی کرده است.

کتاب به غیر از فهرست، به منظور سهولت علاقه‌مندان به ادب دارای یک نمایه در انتهای کتاب است که در آن منبع گفتار نیک درون کتاب ذکر شده است.

این جملات نغز که می‌تواند برگرفته از شعر و داستان و نقل قول، آیات و... باشد گاهی چنان پربار و عمیق هستند که افراد بسته به مناسبت‌ها آنها را در فضای مجازی درج  و این حس و بینش را به دیگران منتقل می‌کنند. 

گفتار نیک تالیف آرزو فرخی از سوی نشر سارات با شمارگان هزار جلد راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها