پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
از ظرفیت باشگاه‌‌های فرهنگی ورزشی در هفته کتاب استفاده شود

مدیر انتشارات کتابیران با بیان اینکه از ظرفیت باشگاه‌ های فرهنگی ورزشی در برنامه ‌های هفته کتاب می‌توان استفاده کرد گفت: در فوتبال لیگ برتر که پربیننده است شعار هفته کتاب به مدت یک هفته روی پیراهن بازیکنان درج شود تا مردم به صورت ملموس با کتاب و هفته کتاب آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری ایران (ایبنا) به نقل از روابط‌عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران؛ شهروز گهواره مدیر انتشارات کتابیران در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه هفته کتاب نوعی یادآوری برای پاسداشت کتاب و کتابخوانی است، عنوان کرد: ایده برگزاری هفته کتاب ایده خوبی بود که ۲۸ سال قبل مطرح شد ولی به مرور زمان لازم است برنامه ‌های جذاب‌تر و متنوع ‌تری برای این هفته در نظر گرفته شود.
 
گهواره با بیان اینکه هفته کتاب باید اکنون به میان مردم برود، گفت: اکنون مردم باید خودشان این هفته را برگزار کنند و آنقدر جذابیت داشته باشد که خود مردم باید پای کار بیایند و برای اجرای طرح ‌های ابداعی و نوآورانه از ایده آن ‌ها استفاده کنیم تا شاهد یک آشتی ملی با کتاب باشیم.
 
وی افزود: می‌توان از ظرفیت باشگاه‌ های ورزشی نیز بهره گرفت. در فوتبال لیگ برتر که پربیننده هم هست شعار هفته کتاب به مدت یک هفته تا ۱۰ روز روی پیراهن بازیکنان درج شود و مردم به صورت ملموس با کتاب و هفته کتاب آشنا شوند.
 
گهواره تاکید کرد: ما نباید همیشه منتظر باشیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب اقدام کند بلکه شهرداری‌ها نیز باید پای کار بیایند و از سال آینده با اتمام بیماری کرونا در محله ‌های مختلف جشن‌ های کتاب و کتابخوانی برپا کرد و مردم را با کتاب آشتی داد.
بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها