چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در هفته کتاب

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، 40 عنوان از فعالیت‌های این مرکز در بستر کتاب و کتابخوانی است.

حامد حجتی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به همه عاشقان دانایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم گفت: امیدوارم علی‌رغم شرایط نامناسبی که به سبب ویروس کرونا با آن مواجه هستیم، این هفته برای کسانی که در زندگی خودشان به دنبال ماندگاری و مانایی هستند هفته خوبی باشد.
 
وی اضافه کرد: بسیار خوب و ارزنده است که در این هفته به ساحت کتاب پناه ببریم و اتفاقات خوبی که در کتاب رقم خورده است را در زندگی خودمان استفاده کنیم. کتاب فرصت طلایی است که به وسیله آن می‌توان رنگ و بویی تازه به زندگی ببخشیم.
 
حجتی استفاده از کتاب برای رفع استرس از خانواده را در شرایط کنونی مثبت ارزیابی کرد و گفت: خانواده برای برطرف کردن نگرانی‌ و اضطراب‌ در زمانه کرونا از ظرفیت کتاب‌خوانی در جمع خودشان استفاده کنند و از فرصت خوبی که در هفته کتاب به خاطر تخفیف کتاب‌فروشی‌ها و اطلاعات خوبی که اهالی کتاب در اختیار کتاب دوستان قرار می‌دهند استفاده کنند.
 
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم به تعطیلی کتابخانه‌های کانون به سبب شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و یادآور شد: باتوجه به شرایط کرونا و تعطیلی کتابخانه‌های کانون پرورش فکری دو فعالیت عمده را در دستور قرار دادیم که با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فروشگاه دنیای کتاب در حال اجرا است.
 
وی افزود: «پیک کتاب» اولین فعالیت ویژه ما در این برهه از زمان است. در این طرح تعدادی از اعضای کانون را که به عنوان عضو فعال با همکاری داشته‌اند شناسایی کردیم و ضمن دیدار و تبریک هفته کتاب تعدادی کتاب به آن‌ها اهدا می‌کنیم.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: بخشی از کتاب‌های اهدایی را اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و بخشی دیگر را کانون پرورش فکری تهیه کرده است. فروشگاه «دنیای کتاب» هم در زمینه اطلاع‌رسانی و تبلیغات یاریگر ما در این طرح بوده است.
 
حجتی دومین برنامه را استفاده از ظرفیت‌های مربیان کانون عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به حضور مثبت مربیان کانون که عمدتاً در حوزه قصه‌گویی توانمند هستند هر شب ساعت 18 برنامه‌ای را تدارک دیدم تا با حضور مربیان کانون قصه یکی از کتاب‌های کانون برای کودکان و نوجوانان خوانده شود و از طریق کانال‌های مجازی کانون برای مخاطبان به صورت زنده پخش شود و الحمدالله استقبال خوبی از این برنامه شده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به سامان‌دهی کتابخانه‌ها و شرکت در پویش‌های کتاب اشاره کرد و گفت: 40 عنوان از فعالیت‌های کانون در بستر کتاب و کتابخوانی قرار دارد. کانون در طول سال این فعالیت‌ها را انجام می‌دهد اما در هفته کتاب که بهار مرغک کانون است این فعالیت‌ها دوچندان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها