چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
جشنواره ملی شعر و عکس «ترنم سلامت» در زنجان برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر و عکس با عنوان «ترنم سلامت» خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره موضوعی فرهنگ‌سازی موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: از اوایل اسفندماه سال قبل که شاهد شیوع ویروس کرونا در کشور هستیم، 3393 زنجانی درگیر این بیماری شده و 448 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان افزود: ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن بحث یک شهر، استان، منطقه و یک کشور نیست و همه کشور ها برای مقابله با این نوع ویروس مسؤولیت بسیار سنگینی بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا بحث فرهنگ‌سازی در استفاده از لوازم ایمنی از جمله ماسک و دستکش است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی در این بخش با همکاری با ارگان‌های ذیربط و به‌ویژه ارگان‌های فرهنگی اقدامات متعددی انجام داده است.

قزلباش از برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر و عکس با عنوان «ترنم سلامت» خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، انجمن ادبی اشراق زنجان و انجمن عکاسان ‌زنجان برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه جشنواره ملی شعر و عکس «ترنم سلامت» به‌مناسبت روز شعر ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمدحسین شهریار برگزار می‌شود، گفت: پست الکترونیک جشنواره برای ارسال آثار tarannomsalamat99@gmail.com است و مهلت ارسال آثار به جشنواره تا 27 شهریورماه اعلام شده است.

وی افزود: موضوعات ویژه جشنواره شامل تجلیل از خدمات مدافعان سلامت، همبستگی ملی و بحران کرونا، دوری و دوستی در بحران کرونا، مدافعان سلامت و بحران کرونا، مشارکت‌های مردمی و بحران کرونا، تغییر سبک زندگی و بحران کرونا، مسؤولیت‌های شهروندی و کرونا برگزار خواهد شد.

قزلباش با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره موضوعی فرهنگ‌سازی موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: با اقدامات صورت گرفته درصد رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم نیز بالا رفته است و امیدواریم با رعایت نکات ایمنی شاهد قطع زنجیره کرونا باشیم.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام مراکز عمومی و دولتی و خصوصی باید تثبیت و تقویت شود، تصریح کرد: برای از بین بردن این بیماری باید همه مردم مشارکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها