سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
نمایشگاه کتاب افریقای جنوبی 2020 مجازی شد

نمایشگاه کتاب افریقای جنوبی از 11 سپتامبر به مدت سه روز برای حمایت از صنعت نشر در دوران همه‌گیری جهانی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از نیوز24-  امسال نمایشگاه کتاب افریقای جنوبی در هفته ملی سالانه کتاب ( NBW) در این کشور  از تاریخ 11 تا 13 سپتامبر از طریق یک پلتفرم آنلاین جدید به صورت مجازی برگزار  می‌شود و موضوعات متعددی از قبیل مسایل دنیای امروز تا غذا، اقتصاد، نژاد، هویت و هنر داستان‌گویی را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

 هفته ملی سالانه کتاب، هفته رسمی آگاهی از مطالعه در افریقای جنوبی است که به تشویق کتابخوانی و تبلیغ کتاب در افریقای جنوبی اختصاص دارد.

در این دوره شورای توسعه کتاب افریقای جنوبی با همکاری وزارت ورزش، هنر و فرهنگ (NBW) این کشور عهده‌دار برگزاری نسخه مجازی نمایشگاه کتاب برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود که بر موفقیت صنعت نشر افریقای جنوبی در مواجه با چالش بزرگ ناشی از پاندمی جهانی تاکید می‌کند.

برنامه‌های امسال شامل محتوای دیجیتال و سایر فعالیت‌های و رویدادهای آنلاین است که به ویژه برای افراد از سراسر جهان که به روایت‌های افریقایی و جهان مربوط به آن علاقه‌مند هستند بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است.

این برنامه‌ها شامل فعالیت‌های مربوط به کتابخوانی، داستان‌گویی، جلسات شعرخوانی، کارگاه‌های نویسندگی، یادگیری مبتنی بر بازی و نیز گفتگوهای انگیزشی به همه زبان‌ها‌ی افریقای جنوبی است.

علاوه بر این‌ها امسال به این نمایشگاه «چادر جادویی» و کارگاه‌های عروسک‌سازی مخصوص کودکان اضافه شده که به کودکان امکان دسترسی به داستان‌خوانی، جلسات شعرخوانی و نوشتن آنلاین را می‌دهد.

بخشی از این برنامه‌ها با عنوان «داستان‌هایی از افریقا» توسط گسینا ملوفه، شاعر و نویسنده برجسته اهل افریقای جنوبی معرفی می‌شود و مردم از سراسر جهان می‌توانند به تماشای داستان‌خوانی این نویسنده برجسته بنشینند.

 الیسا وندر سندت، مسئول نمایشگاه خاطر نشان کرد: «کتاب و مطالعه چیزی نیست که پاندمی بخواهد آن را متوقف کند. حالا بیشتر از هر زمان دیگری مهم و حیاتی است که افریقای جنوبی اهمیت کتاب و کتابخوانی را گرامی بدارد. ما در زمینه تدوین برنامه‌ای قابل دسترس و جذاب تلاش کردیم که حتی در این ایام مجازی نقش منحصر به فرد کتاب‌ها، نویسندگان و ناشران را در ارتباط با مهم‌ترین موضوعات دنیای امروز مورد توجه قرار دهد.»

او در ادامه افزود که این دوره از نمایشگاه همچنین درصدد است تا راهکارهایی را برای حمایت، رشد و نشان دادن صنعت نشر افریقای جنوبی در طی این دوران چالش‌برانگیز ناشی از کوید 19 ارائه کند. علاوه بر اینکه نسخه مجازی نمایشگاه به ما این امکان را داده که میزبان فعالیت‌ها، رویدادها و نیز سخنرانان بیشتری باشیم که در نسخه فیزیکی امکان شرکت در آن‌ ممکن نبود

هزینه ورود به نسخه مجازی این دوره از نمایشگاه کتاب افریقای جنوبی 50 رند، ارز رسمی در این کشور است و بیش از 80 نویسنده نیز در این رویداد شرکت خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها