سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
همه ‌چیز ‌با‌ کتابفروشی‌ها‌ آغاز‌ می‌شود/کمپین ناشران اسپانیایی در ایام کرونا

بسیاری از کتابفروشان از تک‌روی پرهیز کرده و به صورت متحد با اتحادیه ناشران همکاری می‌کنند. آن‌ها برای ایام کرونا سعی می‌کنند با تبلیغ کتاب، علاقمندان را به کتابفروشی‌ها جلب کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، مرکز تحقیقات ویروس کرونا دانشگاه جان هاپکینز کشور اسپانیا را در رتبه نهم ابتلا به ویروس کرونا با آمار بیش از 250هزار مبتلا بعد از کشورهای مکزیک و بریتانیا اعلام کرده است.
 
میزان مرگ و میر در این کشور نسبت به لیست ابتلا وخیم‌تر گزارش شده و با 28385 نفر تا کنون اسپانیا در رده هفتم کشورهای خطرناک از نظر کشندگی ویروس کرونا اعلام شده است. به همین خاطر دولت اسپانیا محدودیت‌های بیشتری برای شهروندان و قرنطینه آن‌ها اعلام کرده است.
 
در این میان ناشران و کتابفروشان اسپانیایی با علم به محدودیت‌های شدید تحمل خسارت‌های بیشتر را ندارند. از زمان قرنطینه تا کنون حدود یک میلیارد دلار خسارت برای ناشران و کتابفروشان اسپانیایی گزارش شده است.
 
بسیاری از کتابفروشان از تک‌روی پرهیز کرده و به صورت متحد با اتحادیه ناشران همکاری می‌کنند و ناشران نیز از فروش مستقیم به نفع کتابفروشان پرهیز می‌کنند. اتحادیه ناشران اسپانیا که در این کشور فدراسیون انجمن‌های کتاب (FEDECALI) خطاب می‌شود در آغاز موج دوم قرنطینه کمپینی برای فروش کتاب در کنار کرونا راه‌اندازی کرده است.
 
یکی از دو استراتژی مهم این اتحادیه با همکاری کتابفروشان و ناشران راه‌اندازی این کمپین برای تبلیغ بیشتر کتاب و یادآوری جایگاه کتاب و ادبیات در زنده نگه داشتن فرهنگ جامعه است. آنها با ایجاد هشتگ #همه‌چیز‌با‌کتابفروشی‌ها‌آغاز‌می‌شود در حقیقت خواستند بیشتر از شغل خود جایگاه کتاب را برای مردم یادآوری کنند که باید در ایام کرونا نیز از آن غفلت نکرد.
 
هم‌اکنون ناشران نامه‌ای به این فدراسیون ارسال کرده است که در آن یادآوری می‌کند که اولویت‌های فرهنگ کتاب است. آنها روی کمک‌های دولت برای زنده نگه‌داشتن کتاب و کتابفروشی حساب ویژه‌ای باز کردند. آنها همچنین هشتگی برای روز جهانی کتاب ایجاد کرده و خواستار همکاری بیشتر نویسندگان و چهره‌های فرهنگی برای کمک به کتابفروشان شدند.
 
ناشران در نامه خود درخواست‌های خود را در چند جمله خلاصه کرده است: حمایت از خرید کتاب برای تقویت کتابخانه‌ها، ایجاد برنامه‌ای تضمینی برای تبلیغ کتاب در بین شهروندان، کمک به ناشران اسپانیایی برای فروش کتاب در خارج از کشور و برنامه حمایت از کتاب‌های درسی.
 
ناشران از مسئولان اتحادیه خواستند که جلسه‌ای با دولت «پدرو سانچز» برای بررسی وضعیت کتابفروشی‌های کشور برگزار کند. فدراسیون کتاب اسپانیا در شهر مادرید واقع شده است و بیش از 222 شعبه در این کشور و کشورهای آمریکای لاتین دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها