پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
کتاب یادنامه شهدای انقلاب زنجان معرفی می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از چاپ یادنامه شهدای انقلاب زنجان خبر داد و گفت: این کتاب در دهه فجر امسال معرفی خواهد شد.

علی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، اظهار کرد: زنجانی‌ها در دوران انقلاب و تظاهرات آن دوران نقش فعالی داشتند و حتی نخستین راهپیمایی زنان در این شهر رخ داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان 29 شهید انقلابی، 19 آزاده سیاسی و 38 جانباز گرانقدر را در کارنامه افتخارات خود دارد، تصریح کرد: هر سال همزمان با دهه فجر مراسم بزرگداشتی برای این شهدا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال در اقدامی جدید کتاب «نشانی از عرشیان» یادنامه شهدای انقلاب زنجان که به‌همت بنیاد شهید در سال 1389 به چاپ رسیده است، معرفی خواهد شد، اضافه کرد: این کتاب به‌همت حجت‌الاسلام هوشیار در 176 صفحه چاپ شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه هدف از چاپ این کتاب و معرفی آن در این بازه زمانی گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب است، تصریح کرد: در این کتاب شهدای انقلاب با ارائه مشخصات فردی و خانوادگی و همچنین ذکر خاطره‌ای معرفی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: در این کتاب معرفی نامه‌ شهدایی همچون «فرهادعلی معصومی»، «علی گنج خانلو»، «یعقوبعلی محمدی»، «هدایت‌الله زمانی»، «ابوالفضل آدینه‌لو» و «موسی جوادی»، «اباصلت سهرابی»، گنجانده شده است.

وی تصریح کرد: در هریک از یادواره‌های شهدایی که طی دهه فجر برگزار می‌شود یا مراسمات مربوط به شهدای یکی از خاطرات شهدای انقلاب که در کتاب «نشانی از عرشیان» نیز آورده شده است، قرائت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها