یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
بیمه در پرداخت خسارت آتش‌سوزی انبار انتشارات تیمور‌زاده تعلل می‌کند

فرهاد تیمور‌زاده، مدیرمسئول انتشارات تیمور‌زاده از تعلل شرکت بیمه در پرداخت خسارت آتش‌سوزی سه ماه پیش انبار این انتشارات انتقاد کرد و گفت: پرونده گرفتار بروکراسی اداری و فراموشی‌های ظاهری است.

فرهاد تیمور‌زاده، مدیر انتشارات تیمور‌زاده در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره پرونده بیمه حریق انبار کتاب این انتشارات در آبان‌ماه بیان کرد: کارشناس معتمد شرکت بیمه ایران بعد از یک‌‌ ماه‌ و نیم رسیدگی و بررسی‌ مفصل و دقیق مدارک، بیش از 9 میلیارد و 700 میلیون تومان خسارت را برآورد و اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ارزش کتاب‌های سوخته در انبار، 24 میلیارد تومان بهاء پشت جلد کتاب بود، افزود: به‌عنوان ناشر، در حجم پوشش بیمه‌ای اشتباه کردم و فقط 2 میلیارد و 400 میلیون را در نظر گرفته بودم؛ این رقم، یک چهارم برآورد رقم اعلامی شرکت بیمه است. 

به گفته مدیرمسئول انتشارات تیمور‌زاده گفت: کارشناس، بیش از چهار برابر حجم پوشش بیمه‌ای، خسارت آتش‌سوزی را ارزیابی کرده است؛ هرچند تاکید دارم در میزان پوشش بیمه‌ای اشتباه کرده‌ بودم. رقمی بیش از نظر کارشناسی انتظار نداریم اما بیمه در پردخت این رقم، تعلل می‌کند.

تیمور‌زاده با بیان این مطلب که هدف از پوشش بیمه‌ای پیشگیری از توقف فعالیت تولید‌کننده و کارآفرین با بروز حادثه است، ادامه داد: در سیستم بیمه‌ای روال براین است زمان به‌اصطلاح خریداری شود؛ در‌حالی‌که هرچه دیر‌تر خسارت جبران شود وضعیت بدی برای خسارت‌دیده ایجاد می‌شود که به نفع مملکت نیست.

به گفته مدیر انتشارات تیمور‌زاده، بعد از گذشت سه ماه، پرونده آتش‌سوزی انبار کتاب انتشارات، گرفتار بروکراسی اداری و فراموشی‌های ظاهری است؛ به‌عبارت دیگر شاهد نوعی تعلل و سستی هستیم؛ به‌طوری که پرونده بیش از یک هفته روی میز کارمند مربوطه باقی می‌ماند اما پیشرفتی در کار صورت نمی‌گیرد.

همچنان فعالیم
تیمور‌زاده درباره  شرایط فعلی انتشارات تیمو‌رزاده، گفت: با وجود همه مشکلات همچنان به فعالیت ادامه می‌دهیم. همراهی و همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین بخشی از اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران در تداوم فعالیت انتشارات تیمورزاده موثر بوده است.
  
وی درباره نوع همراهی و همکاری‌‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشارات تیمور‌زاده بیان کرد: دکتر جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از بروز حادثه به یک ابراز تاسف ساده بسنده نکرد و برای تخصیص کاغذ و زینک به انتشارات تیمور‌زاده دستور صادر کردند که منتج به نتیجه شد. 

تیمو‌زاده افزود: علاوه‌‌براین با توجه به اینکه بازگشت سود حاصل از فروش را از دست داده بودیم، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران همچنین اتحادیه آشنا همراهی کردند تا اسناد وعده‌دار به تاریخ نمایشگاه دریافت کنند و مواد اولیه را در اختیار انتشارات قرار دهند. چاپخانه‌داران و صحافان همکار انتشارات نیز همراهی کردند تا تاریخ تسویه حساب با تاریخ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام شود.
 
وی ادامه داد: تاکید دارم از نهاد و یا صنفی، توقع کمک برای کاهش خسارت نداریم. من نباید دچار اشتباه می‌شدم و باید در بیمه انبار و کتاب‌ها بیشتر دقت می‌کردم. بیمه هم قرار نیست به بیمه‌شدگان سود پرداخت کند؛ بلکه حداکثر توان محاسبه و پرداخت کل زیان را دارد.

تیمو‌رزاده درباره میزان فعالیت و تولید کتاب بعد از آتش‌سوزی سه ماه پیش انبار کتاب تیمور‌زاده بیان کرد: بعد از آتش‌سوزی با اولویت‌بندی و سنجش بازار، نزدیک به 40 عنوان کتاب منتشر کردیم. امید‌‌وارم تا زمان برگزاری سی‌‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز 40 عنوان دیگر منتشر کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها