سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
انتشار کتاب در اردبیل گران‌تر از استان‌های دیگر تمام می‌شود

مؤلف کتاب «بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری» گفت: هزینه چاپ و انتشار کتاب در اردبیل، گران‌تر از استان‌های دیگر است و این یکی از چالش‌های مؤلفان و نویسندگان اردبیلی محسوب می‌شود.

سمیه صائب‌نیا، مدرس دانشگاه و مؤلف اردبیلی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، اظهار کرد: هزینه‌های زیاد چاپ و انتشار کتاب در اردبیل به یکی از چالش‌های مؤلفان و نویسندگان اردبیلی بدل شده است.
 
وی افزود: تهیه مواد اولیه نیز به نسبت سایر استان‌ها، از جمله تهران، گران‌تر است و همین، هزینه تمام‌شده چاپ کتاب را بالاتر می‌برد که برای نویسنده‌ای که شخصاً روی چاپ کتاب خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، اصلاً توجیه اقتصادی ندارد؛ به همین دلیل، نویسندگان و مؤلفان اردبیلی معمولاً ترجیح می‌دهند چاپ و انتشار آثار خود را به دیگر استان‌ها بسپارند.
 
این مؤلف و مدرس اردبیلی، نبود ماشین‌آلات پیشرفته و فرسودگی دستگاه‌های چاپ کنونی را از دیگر چالش‌های این حوزه در اردبیل برشمرد و اضافه کرد: همین عوامل علاوه بر مسئله اقتصادی، سبب افت کیفیت در چاپ کتاب می‌شود که مخاطب را پس‌زده و او را از ادامه مطالعه کتاب منصرف می‌کند.
 
وی فروش کتاب را دلیل دیگر چاپ و انتشار کتاب توسط نویسندگان اردبیلی در تهران برشمرد و اظهار کرد: در اردبیل انتشاراتی‌ها فعالیتی در زمینه معرفی، فروش و پخش کتاب ندارند و این بخش را به نویسنده واگذار می‌کنند که موجب معرفی ضعیف کتاب در بازار هدف می‌شود.

صائب‌نیا درباره کتاب «بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری» گفت: کارآفرینی طیف وسیعی از فعالیت‌ها و فرایندها، از جمله نوآوری و خلق یک سازمان، ایجاد چشم‌انداز جدید، اکتشاف فرصت‌ها و پذیرش ریسک را شامل می‌شود که هرکدام از آنها باید به جامعه هدف تفهیم شود تا بتوانند مسیر درستی را انتخاب کرده و طی کنند؛ از این رو، ارائه تصویری اجمالی و درعین‌حال دقیق از حوزه کارآفرینی، بازاریابی و نوآوری ضروری به نظر می‌رسید تا بار اضافی کتب درسی امروزی در این حوزه رفع شود؛ بنا بر این، با همکاری خانم رقیه افشاری به تألیف این کتاب اقدام کردیم تا مخاطبان به‌صورت علمی با مسائل موجود در این حوزه‌ها آشنا شوند.
 
وی ادامه داد: این کتاب برای دانشجویان مدیریت در شش فصل تألیف شده است و خواندن آن برای علاقه‌مندان به کسب سود، مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها و همچنین اساتید رشته‌های مدیریت، خالی ‌از لطف نیست؛ ضمن اینکه برای افراد علاقه‌مند به بازاریابی نیز می‌تواند بسیار آموزنده باشد؛ زیرا ما سعی کردیم در کتاب «بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری» خلأهای موجود را پرکرده و به سؤالات ذهنی احتمالی مخاطبان پاسخ دهیم.
 
مؤلف کتاب درباره محتوای اثر تصریح کرد: در فصل اول، کلیات موضوع مطرح شده و فصل دوم، مفاهیم بازاریابی نوآوری را معرفی کرده است؛ فصل سوم  به بررسی مفاهیم کارآفرینی و فصل چهارم به بازاریابی کارآفرینانه پرداخته است؛ همچنین، در فصل پنجم خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی و نهایتاً در فصل ششم مدل‌های کسب‌وکار بیان شده است.
 
وی اضافه کرد: این کتاب آمیخته‌ای از سه موضوع مهم و کاربردی در عرصه کسب‌وکار است که بحث اول کارآفرینی بوده و مطالعه در این حوزه به دانشجویان و علاقه‌مندان با پیشینه‌های اقتصادی و اجتماعی مختلف کمک می‌کند زیرا بررسی کارآفرینی به مردم یاد می‌دهد مهارت‌های منحصربه‌فردی را پرورش دهند و به ایده‌های جدید فکر کنند.
 
به اعتقاد صائب‌نیا، مطالعه در حوزه کارآفرینی، باعث ایجاد فرصت‌های جدید، افزایش اعتمادبه‌نفس، تضمین عدالت اجتماعی و تحریک اقتصاد می‌شود.
 
وی با بیان اینکه موضوع دوم کتاب، بازاریابی است، گفت: بازاریابی یا مارکتینگ، یک استراتژی است که توسط شرکت‌ها در جهت برقراری ارتباط با مشتری استفاده می‌شود؛ عملیات بازاریابی، آگاهی مشتری از ویژگی‌های مختلف محصولات و خدمات را در پی دارد که در کارآفرینی و کسب‌وکار بسیار با اهمیت است.
 
این مؤلف اردبیلی افزود: آخرین بحث نیز در مورد خلاقیت است که مفهوم به‌کارگیری توانایی‌های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید را دارد و این سه موضوع در کنار هم می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در رونق کسب‌وکارها داشته باشند.
 
وی ادامه داد: اهمیت مزایای کارآفرینی برای بازار کار و اقتصاد بر کسی پوشیده نیست؛ چرا که خوداشتغالی ابزاری قدرتمند برای ایجاد کسب‌وکار و تقویت اقتصاد است و باید بیش‌ازپیش به این مهم پرداخته شود.
 
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه امروزه نگرش کارآفرینی نه‌تنها برای کارآفرینان بلکه برای کارمندان نیز حائز اهمیت است، اضافه کرد: برای افزایش مشارکت، موفقیت و رقابت‌پذیری، دانشجویان و غیر دانشجویان نیاز به مداومت و عزمی قوی در ایجاد اندیشه کارآفرینی دارند تا در این زمینه چشم‌انداز موفقیت‌آمیزی را برای خود ترسیم کنند.
 
وی افزود: اگر تحصیلات دانشجویان و غیر دانشجویان موجب ایجاد ذهنیت کارآفرینی‌شان شود، احتمال موفقیت آنان بیشتر خواهد شد؛ بر این اساس، در  کتاب «بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری»، علاوه بر کارآفرینی، مطالبی درباره بازاریابی و خلاقیت نیز مطرح شده است که در زمینه کسب‌وکار کمک شایانی می‌تواند باشد.
 
مؤلف کتاب گفت: آموزش کارآفرینی، مهارت‌ها و دانش کارآفرینان را رشد می‌دهد تا با ایجاد ایده‌های کاری جدید و افزایش قدرت ریسک آن‌ها، برای یادگیری درباره حوزه‌های اصلی کسب‌وکار از قبیل مالی، فروش، مدیریت، بازاریابی و حسابداری به آنان کمک کند و بدیهی است که طیف وسیع‌تری از مهارت‌ها مثل سازگاری، ارتباطات مؤثر و اعتمادبه‌نفس را نیز شامل می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، کتاب «بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری» در 180 صفحه، از سوی انتشارات آیلار منتشر شده و به قیمت 45هزار تومان در کتابفروشی‌ها عرضه می‌شود.
 
گفت‌وگو از: توحید مهدوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها