دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
اعلام نتایج فراخوان طراحی پوستر جشنوار‌ه‌ها و برنامه‌های دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی سال ۱۳۹۸

پوستر احمد وجدان‌نژاد به عنوان پوستر برگزیده ششمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران برگزیده شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب، فراخوان طراحی پوستر جشنواره‌ها و برنامه‌های دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در تیرماه ۱۳۹۸ اعلام عمومی شده بود با رای هیئت‌داوران به شرح زیر اعلام شد:

پوستر برگزیده ششمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران پس از داوری ۲۵ پوستر راه‌یافته به مرحله نهایی این فراخوان به پوستر احمد وجدان‌نژاد تعلق گرفت.


دفتر مطالعات و برنامه­ ریزی فرهنگی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ششمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران را در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ با هدف توسعه فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهادهای نو و ابتکاری، اثربخش و پایدار برگزار می­‌کند. «پایتخت کتاب ایران» عنوانی است که هر سال به یک شهر شرکت کننده که بر اساس نظر هیئت داوران، بهترین برنامه را برای ترویج کتاب‌خوانی ارائه کرده باشند، اعطا می‌شود. در پنج دوره گذشته به ترتیب شهرهای اهواز (۱۳۹۴)، نیشابور (۱۳۹۵)، بوشهر (۱۳۹۶)، کاشان (۱۳۹۷) و یزد (۱۳۹۸) توانسته‌­اند عنوان «پایتخت کتاب ایران» را کسب کنند.
 
پوستر برگزیده جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب پس از داوری ۳۷ پوستر راه‌یافته به مرحله نهایی این فراخوان به پوستر حمید جوکار تعلق گرفت.


دفتر مطالعات و برنامه‌­ریزی فرهنگی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ششمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب را در بهمن‌ماه ۱۳۹۸به‌منظور گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور و پشتیبانی از اقدامات انجام شده و طرح‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و جلب‌توجه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه در سطح روستاها و عشایر سراسر کشور برگزار می­‌کند. مجموعه فعالیت‌های فرهنگی ـ ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی که با مشارکت‌های مردمی، نهادها و سازمان‌های فعال در میان روستائیان و عشایر اجرا شده یا برای اجرا در سال آینده برنامه‌ریزی شده است، می‌تواند نامزد شرکت در این جشنواره باشد.

لوگوی برگزیده شبکه مروجان کتاب‌خوانی پس از داوری ۱۳ لوگوی راه‌یافته به مرحله نهایی به  اوین رشیدی‌رستمی تعلق گرفت.
 

«شبکه مروجان کتابخوانی» کشور، شبکه‌ ملّی و نهادی مردمی است که اعضای آن افراد و گروه‌های مروج کتابخوانی، کارشناسان و استادان حوزه ترویج کتابخوانی هستند و با حمایت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی کشور را برگزار می‌کند.
ششمین جشنواره تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در آبان‌ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها