نقد کتاب « رویای بزرگ» با حضور مولفان این کتاب در یزد برگزار شد.
به گفته زهره چمنی، یکی از مولفان این کتاب، «رویای بزرگ» با هدف معرفی ایدههای کارآفرینی اجتماعی و فرهنگی جهان و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و ورزش و جوانان استان یزد، در 11 فصل و 171 صفحه تالیف شده و به حوزههای کارآفرینی در بخشهای مختلف میپردازد.
شهاب شهوازیان، منتقد و نویسنده هم در این نشست گفت: این کتاب در راستای کارآفرینی فرهنگی شکل گرفته است که بایستی توجه ویژهای به آن شود؛ جامعه ای که بحثهای فرهنگی و اجتماعی آن به نتیجه میرسد، رویای بزرگ کارآفرینی نیز در آن رقم میخورد و باید قبول کنیم که کارآفرینی فرهنگی اجتماعی همچون کارآفرینیهایی معمول، نیست بلکه در گوشه کنار خود را به اثبات میرساند و از این طریق میتوانیم رویای بزرگ را رقم بزنیم.
این نویسنده کتاب ادامه داد: تحول و تغییر عوامل اصلی کارآفرینی هستند که با این شاخصهها میتوان ایدهها را مورد بررسی قرار داد و در خصوص کارآفرینی آنها تصمیم گیری کرد.
شهوازیان با اشاره به نمونه کارآفرینی ادامه داد: سامانه کتابفروشی آنلاین به عنوان نمونهای کارآفرینی بود اما با توجه به این که بازار کتاب ما بسیار مقاوم و سخت است و نیاز به راهکارهای پیچیده بود اما ما توانستیم این کار را انجام دهیم.
وی گفت: اگر تصمیم به نوشتن کتابهای حوزهکار آفرینی و پر از ایدههای ناب داریم باید برای توسعه و فروش آن نیز ایدههای ناب داشته باشیم. برای ترویج کتاب بایستی شبکههای اجتماعی، نحوه فروش و فعالیتهای آن در نظر گرفته شود.
سیدحسین رضوی، نویسنده و منتقد یزدی بیان کرد: اعتبار یزد به مردم، کارآفرینی و سخت کوشی است و اگر یزد از دهه 40 و 50 شروع به رونق میکند به دلیل حضور افراد کارآفرین است که ما باید در کتابهای خود به آنها بپردازیم.
وی افزود: معرفی افراد شاخص کارآفرین یزدی به عنوان یکی از تاکیدات ما در کتابها است و از این طریق میتوانیم فرهنگ یزد و یزدی را رواج دهیم.
نظرات