سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
اجرای طرح «گذر کتاب» به مناقصه گذاشته می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به خبرنگار ایبنا درباره راسته کتاب، از پایان مطالعه اجرای این طرح خبر داد و گفت: بعد از برگزاری مناقصه وارد فاز کالبدی و ساماندهی کتابفروشان می‌شویم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) چهارمین نشیت خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با حضور علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در باغ ایرانی سه شنبه ۲۵ تیر ماه برگزار شد.

اعطا در این نشست درباره وضعیت ایجاد گذر کتاب به خبرنگار ایبنا گفت: ایجاد راسته کتاب مصوب بند ۳ ماده ۷۸ شورا است. ایجاد این گذر در محدوده میدان انقلاب تا چهار ولی عصر پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: حوزه اجرایی این طرح معاونت امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران  است. هدف اصلی از این مصوبه نیز توسعه و رونق کتابفروشی‌های این محدوده است.

عطا درباره روند اجرا شدن این طرح گفت: طرح مطالعاتی گذر کتاب از سوی مشاور به پایان رسیده است. علاوه‌بر‌این در جلسه رسمی کمیسیون فرهنگی شورا با حضور ذی‌نفعان از جمله کتابفروشان، نتایج مطالعه این گذر به بحث گذاشته شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: همچنان مطالعات کارشناسی درباره این طرح در حال انجام است تا تبعات اجرای طرح از نگاه ذی نفعان بررسی شود.

اعطا افزود: در حال حاضر باید از طرف شهرداری مناقصه‌ای برگزار شود که البته از مراحل برگزاری مناقصه اطلاعی ندارم. بعد از برگزاری مناقصه وارد فاز کالبدی طرح خواهیم شد که ساماندهی کتابفروشان بخشی از نتایج اجرای فاز کالبدی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر با اشاره به دیگر اهداف ایجاد گذر کتاب بیان کرد: در این طرح، علاوه بر توسعه این منطقه و ارتقا سطح و کیفی خدمات راسته کتاب، توجه به فعالیت‌های پشتیبان نیز مطرح است که شاید در ادامه مطالعات دیده شود.

اعطا درباره تلاقی دو منطقه ۳ و ۶ شهرداری تهران در ارتباط با ساماندهی دست‌فروشان و‌ کتاب‌فروشان گفت: این مشکل در بسیاری از مناطق تهران وجود دارد و تنها راه رفع آن توجه به هماهنگی بین شهرداری‌های مناطق است.

وی ادامه داد: در مطالعات به این نتیجه رسیدیم در راسته کتاب به توسعه فضاهای عمومی و افزایش امنیت و ایمنی توجه شود.

اعطا درباره نام‌گذاری خیابان ها به نام شاعران نیز بیان کرد:  از ۲۷ مورد؛ ۲۲ مورد از این نامگذاری‌های از سوی شورا تایید شده که پنج مورد از این تعداد با اشکالاتی روبرو شد و متوقف مانده است.

وی درباره دلیل توقف نامگذاری پنج خیابان به نام شاعران ادامه داد: مساله نام‌گذاری در یک جلسه با دو صورت‌جلسه بررسی شد اما فرمانداری در این‌باره اشکالاتی را طرح کرد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها