سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
پیکر ناصر امامی شاعر و ادیب شیرازی تشییع شد

آیین تشییع و تدفین پیکر ناصر امامی، شاعر و نویسنده شیرازی با حضور اصحاب فرهنگ و ادب استان فارس و قرائت پیام تسلیت معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، با حضور اهالی فرهنگ و هنر و مسئولان استانی، آیین تشییع و خاکسپاری ناصر امامی صبح امروز سه‌شنبه پس از اقامه نماز در مقابل تالار حافظ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پیام محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد که در بخشی از این پیام آمده است:

شیراز گلستان عشق ورزی و اندیشه‌های ناب ادبیات بوده و هست، ناصر امامی باغی پربار از شعر و شوق و طراوت کلمات بود. در زندگی مهرانگیزش «یک دریا مروارید» را در دل جای داده بود تا بتواند سال‌های سال «شور و عشق و دانایی» را به مردم شیراز هدیه کند و امروز نبودن‌هایش را باید با «مرواریدهای غلتان» او و با دستانی به نشانه وداع لمس کنیم و چشم دل گشوده برایش دعایی بفرستیم. از خداوند برای خانواده ایشان صبر و برای این عزیز بزرگوار علو درجات خواهانم و ضمن عرض تسلیت برای مردم فهیم و ادب دوست شیراز و استان فارس آرزوهایی به زیبایی کلمات و شعرهای ناصر امامی آرزومندم.


بر اساس همین گزارش، در ادامه داریوش نویدگویی، فعال در حوزه نشر و مدیر انتشارات نوید شیراز به زندگی و شخصیت ادبی و فرهنگی ناصر امامی اشاره کرد و گفت: بسیاری از کارهای فرهنگی و ادبی توسط او سامان یافته است.

وی با بیان اینکه امامی، فرهنگ، مدارا و انسانیت را به خوبی آموخته بود، افزود: اگر خودمان قدر یکدیگر را ندانید چه کسی باید قدر بداند؟ این‌ها سرمایه‌های کشور هستند اما یک قطعه برای دفن این بزرگان نداریم!

مدیر انتشارات نوید شیراز با گلایه از نبود امکانی برای دفن هنرمندان و اهالی ادب در قطعه‌ای مختص آنان بیان کرد: تصور می‌کردم استاندار فارس در این مراسم حضور داشته باشد.

نویدگویی اضافه کرد: مرحوم امامی 3 سال پیش در روزنامه‌های شیراز وصیتنامه‌ای فرهنگی در قالب مقاله به چاپ رساند که اشاره کرده بود که پول‌های مراسم را صرف هزینه‌های خیریه کنیم.

سیروس رومی شاعر و روزنامه‌نگار هم در ادامه این مراسم با سخت و دشوار دانستن فقدان ناصر امامی، گفت: من مدیون ناصر امامی بوده و هستم و هر یک وامدار این چهره ادبیات شهرمان هستیم.


وی با بیان اینکه ناصر امامی در 15 سالگی به دنیای فرهنگ ورود کرد، افزود: وی در این زمان به واژه و قلم روی می‌آورد و دستمایه اولیه او شعرهای طنز است.

رومی با بیان اینکه در جهان نمای فکاهی زنده‌یاد ناصر امامی به شعر طنز روی آورد، ادامه داد: از همان زمان فعال اجتماعی، ادیب، شاعر و راهنما شد و شیراز را عاشقانه دوست داشت و شعر محور زندگی‌اش بود.

پیکر مرحوم ناصر امامی، خالق «یک دریا مروارید» در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.

یادآوری می‌شود، آیین نکوداشت ناصر امامی امروز از ساعت 18 تا 20 در مجتمع فرهنگی احسان برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها