یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
وقتی کتاب بانی آبادانی یک روستای محروم شد

در مراسم اعطای جوایز اولین دوره مسابقه کتاب خوانی هلدینگ داتیس با عنوان «گوشه دنج کتاب خوانی من» جایزه ویژه هیات داوران به « لطیفه دقدی زاده» تسهیلگر باشگاه کتاب خوانی بویان در روستای قره آقاج اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از استان گلستان، در مسابقه‌ای که به همت هلدینگ داتیس با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی برپا شده بود شرکت کنندگان می‌بایست از یک نقطه‌ای که از آن برای مطالعه استفاده می‌کنند عکس بگیرند و با کپشن کوتاهی از متن کتابی که در حال مطالعه آن بودند با هشتگ مسابقه در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

داوران مسابقه «رامبد خالقی» و «مونا زارع» پس از بررسی حدود 300 اثر دریافتی ، 15 عکس را انتخاب کردند و با انتشار آن در صفحه رسمی هلدینگ داتیس در اینستاگرام، این آثار را به رای گذاشتند و در انتها 2 اثر به عنوان برترین ها بر اساس میزان لایک و کامنت شناخته شدند و اثر «لطیفه دقدی زاده» معلم مدرسه سعدی و تسهیل‌گر باشگاه کتاب خوانی بویان در روستای قره آقاج به عنوان اثر ویژه انتخاب شد.



در آیین اهدای جوایز این مسابقه  وقتی دقدی زاده پس از دریافت تندیس ویژه و جایزه‌اش شرحی از وضعیت مدرسه و روستا را ارائه کرد، «میلاد علینقی» مدیر عامل هلدینگ داتیس پس از شنیدن وضعیت روستا و مشاهده تصاویر مدرسه‌ای که دغدی زاده در آن به تدریس مشغول است کلیه هزینه‌های ساخت پل روستا و تجهیز سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدرسه و همچنین کتابخانه را تقبل کرد.

گفتنی است روستای «قره آقاج» که سکنه آن از نعمت آب آشامیدنی و گاز محروم هستند در فاصله 55 کیلومتری شهرستان کلاله در شمال زیارتگاه خالد نبی قرار با  شکل ساختاری طولی به ابعاد 7  کیلومتر در کنار رودخانه آب شور قرار دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها