چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
آدم‌های کج و کوله‌ای که شبیه سیب‌زمینی و هویج هستند

کتاب «آقای سیب‌زمینی و خانم هویج» می‌خواهد برجستگی‌ها، فرورفتگی‌ها، غده‌های آزار دهنده‌ای را که در رفتار و گفتار و پندار ما آدم‌ها وجود دارد اما از آن بی‌خبر هستیم نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «آقای سیب‌زمینی و خانم هویج» با عنوان فرعی مجموعه داستانک‌های طنز انگیزشی(زندگی) نوشته فرانگ گلابی منتشر شد.

همه سیب‌زمینی‌ها کج و کوله هستند. هر کدام یک شکلی دارند. بعضی‌ها تو رفتگی دارند. بعضی‌ها یک غده‌ای بغل گوششان درآمده است. بعضی‌ها ریشه دارند. بعضی‌ها چشم هم در آورده‌اند. می‌گویند سیب‌زمنی چشم‌دار را نخورید. آن‌ها را می‌کارند؛ تا سیب‌زمینی‌ها را تکثیر کنند. از آن طرف، هویج‌ها هم اوضاع مناسب‌تری از سیب‌زمینی ندارد؛ بعضی‌ها چروکیده هستند. بعضی‌ها بغور و بعضی بسیار کوچک هستند. هویج‌ها هم مانند سیب‌زمنی‌ها شبیه به هم نیستند. درست مانند آدم‌ها.

ما آدم‌ها هم کج و کولگی‌های زیادی داریم. بعضی‌ها فرو رفته هستیم و بعضی که فکر می‌کنیم برجسته‌تر هستیم، در واقع نیستیم. برجستگی‌ها ما اغلب مانند غده‌های سیب‌زمینی و زایده‌های هویج، آزار دهنده است.

این کتاب می‌خواهد همین برجستگی‌ها، فرورفتگی‌ها، غده‌های آزار دهنده‌ای که در رفتار و گفتار و پندار ما آدم‌ها وجود دارد اما از آن بی‌خبر هستیم را نشان دهد. کتاب آقای سیب‌زمینی و خانم هویج، اشاره به همه آدم‌ها و هیچ کدام از آن‌ها دارد. شاید سیب‌زمینی و هویج، خصوصیت در نهان خنثایی هستند که هیچ یک از ما نمی‌خواهیم قبولشان کنیم. نمی‌خواهیم بپذیریم خسیس هستیم، اما هستیم. آن هم یک سیب‌زمینی خسیس. نمی‌خواهیم که قبول کنیم لج‌باز هستیم اما در واقع یک هویج لج‌باز هستیم.

در کتاب «آقای سیب‌زمینی و خانم هویج» کج و کولگی اخلاق، رفتار و افکار ما به شیوه طنزگونه به چالش کشیده می‌شود. جوری که کمی از تلخی آن کم شود و خوشمزه به نظر برسد. اغلب ماجراهای این کتاب واقعی هستند. این کتاب شامل 27 داستان کوتاه است و در انتها با یک داستان کمی بلندتر کتاب به پایان می‌رسد.

کتاب «آقای سیب‌زمینی و خانم هویج» با عنوان فرعی مجموعه داستانک‌های طنز انگیزشی(زندگی) نوشته فرانگ گلابی با شمارگان هزار نسخه در 192 صفحه به بهای 18 هزار تومان از سوی انتشارات گیوا به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها