پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
بازدید سرپرست موسسه خانه‌کتاب از کتابخانه «علامه دهخدا»

نیکنام حسینی‌پور همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی از کتابخانه «علامه دهخدا» بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) آئین کتابخانه‌گردی همزمان با 17 اسفندماه سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی صبح امروز(پنج شنبه) با حضور نیکنام حسینی‌پور؛ سرپرست موسسه خانه کتاب از کتابخانه «علامه دهخدا» آغاز شد.

حسینی‌پور در جریان این بازدید با همراهی علی‌اکبر قربانی؛ رئیس این کتابخانه از بخش‌های مختلف کتابخانه شامل «قفسه دفاع‌مقدس به روایت» و «ری‌شناسی»، «کودک و نوجوان»، «دین»، «تاریخ و جغرافیا» بازدید کرد.

سرپرست موسسه‌ خانه‌کتاب در گفت‌وگویی کوتاه با رئیس کتابخانه علامه دهخدا با اشاره به رویکرد وزارت آموزش و پرورش در حذف پیک‌شادی تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی وزارت آموزش و پرورش فرصت خوبی مهیا شده تا دانش‌آموزان بیشتر از فضای کتابخانه‌های عمومی استفاده کنند.

نیکنام حسینی‌پور همچنین از برنامه موسسه خانه‌کتاب برای دانش‌آموزان دبستانی با توجه به حذف پیک‌شادی خبر داد.

این فعال فرهنگی همچنین بر توجه بیشتر کتابخانه‌های عمومی به تقویت مطالعه عمیق با‌توجه به گسترش فضای مجازی تاکید کرد.

قربانی در جریان این بازدید کتابخانه علامه دهخدا را یکی از فعال‌ترین کتابخانه‌های شهرری معرفی کرد که طی سال 95 و 96 در دو بخش کتابخانه و کتابدار برگزیده در سطح استان تهران حائز رتبه شده است.

قربانی همچنین از افتتاح کتابخانه «عطر گل محمدی» باقرشهر قبل از ماه مبارک رمضان خبر داد.


کتابخانه «علامه دهخدا» شهرری با مساحت 525 مترمربع 944 عضو فعال دارد. این کتابخانه همچنین در مجموع 14هزار و 677 نسخه کتاب در اختیار دارد که در ماه هزار و 341 کتاب را به اعضای خود امانت می‌دهد. شهرری در مجموع 16 کتابخانه عمومی شامل 10 کتابخانه شهری و 6 کتابخانه روستایی دارد. کتابخانه «علامه دهخدا» طی شش‌ماه اول سالجاری 20هزار جلد کتاب کودک به مخزن خود اضافه کرده است.

کتابخانه «علامه دهخدا» در شهرری، شهرک علایین، انتهای خیابان میثم جنوبی، جنب مسجد سیدالشهدا(ع) واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها