محسن جوادی؛ معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از ستاد خبری سومین نمایشگاه کالاهای فرهنگی ایرانی با الگوی اسلامی «جایزه فیروزه» با اشاره به ویژگی های این نمایشگاه گفت: یکی از دغدغه های فرهنگی کشور این است که تحرکی به اقتصاد و فرهنگ این کشور داده شود، در این میان جایزه فیروزه میتواند انگیزه مناسبی برای تقویت این دو حوزه به شمار آید.
وی با بیان اینکه باید بتوانیم جشنوارههای مختلف با ذائقهها و سلیقهها و مدل مختلف برگزار کنیم، افزود: از دل همه آنها ایدههایی برای اقتصاد و فرهنگ و جهانی کردن کار و پیدا کردن بازار در خارج از ایران مفید و کاربردی است.
جوادی با بیان اینکه نگاه ما به نمایشگاه کالاهای فرهنگی فقط یک نگاه اقتصادی نیست، یادآور شد: فارغ از دغدغههای فرهنگی ایرانی و اسلامی صرفا میتوانیم یک کار اقتصادی انجام دهیم، اما در این صورت دیگر نام آن جشنواره کالاهای فرهنگی نیست.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: زمانی که از کالای فرهنگی نام می بریم، یعنی به عنصر ایرانی بودن و اسلامی بودن تاکید داریم، دغدغه ما نیز این موضوع است به همین دلیل معتقدم این نمایشگاه مکانی است تا عنصر اقتصادی کالای فرهنگی وجه پررنگتری داشته باشد.
وی با اشاره به ضرورت صادرات کالاهای فرهنگی ایرانی به خارج از مرزهای ایران، یادآور شد: در تلاشیم با برپایی چنین نمایشگاههایی، کالاهای فرهنگی ایرانی را به جهانیان بشناسانیم تا در آینده بتوانیم این محصولات را در بازارهای بینالمللی با نام و افتخارات ایران ارائه کنیم، زیرا در این حوزه تاریخ و فرهنگ ایران و نگاه اسلامی و دینی وجود دارد و ظرفیتهای بسیار خوبی در این حوزه وجود دارد.
نظر شما