جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
«دایره‌المعارف کشورها» در راه است

مهناز عسگری، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان، از تالیف «دایره‌المعارف کشورها» خبر داد و گفت که مخاطبان می‌توانند در این کتاب اطلاعات گسترده‌ای درباره 200 کشور جهان کسب ‌کنند.

مهناز عسگری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره جدیدترین آثارش در حوزه تالیف گفت: در حال حاضر مشغول کار کردن روی «دایره‌المعارف کشورها» هستم و آن را بعد از چاپ به انتشارات محراب قلم تحویل می‌دهم. این دایره‌المعارف نخستین دایره‌المعارفی است که برای مخاطب کودک و نوجوان طراحی شده و در زمینه آشنایی مخاطبان با کشورهاست.
 
این نویسنده و مترجم افزود: به‌طور کلی 207 کشور داریم که من 200 کشور آن را انتخاب کرده‌ام و در این کتاب مخاطبان را با جغرافیای آن کشورها آشنا می‌کنم. همچنین در کنار آن سعی کرده‌ام رفتارهای فرهنگی و آداب ملت‌های مختلف مانند عادت‌های غذایی، فرهنگ، آداب و رسوم، پوشش، سنت‌های ملی و رفتارهای فرهنگی را نیز بیان کنم و به مسایل گوناگونی مانند اینکه افراد مختلف در آن کشور چقدر وقت برای مطالعه، دیدن تلویزیون، رفتن به موزه و فعالیت‌های دیگر صرف می‌کنند، بپردازم تا مخاطبان بتوانند خودشان را با سایر ملت‌ها مقایسه کنند.
 
مترجم «دایره‌المعارف‌ سیاره ما، زمین» توضیح داد: همچنین در «دایره‌المعارف کشورها» قسمتی را در نظر گرفته‌ام درباره مهمترین مشکلاتی که هر ملت با آن دست به گریبان هستند مانند بیماری‌های مختلف، فقر، مسایل زیست‌محیطی و چالش‌هایی که وجود دارد و تلاش می‌کنم در قالب این مجموعه نگاه مخاطبان را به روی مسایل مختلف در کشورهای دیگر باز کنم و کتابی متفاوت با چیزی که مرسوم است، تولید کنم.

وی درباره مدت زمان تولید این اثر نیز گفت:به دلیل اینکه منبع فارسی نداریم، باید مقالات مختلف را مطالعه کنم تا بتوانم اطلاعات کافی به‌دست آورم و چکیده مطلب را در قالب چند سطر از آن کشور بیان کنم و این کار بسیار سخت و زمان‌بری است. اما تا دو ماه دیگر اطلاعات 50 کشور کامل می‌شود و آن را به گروه گرافیکی در نشر محراب قلم تحویل می‌دهم تا کار تصویرگری آغاز شود و به‌تدریج تالیف و تصویرگری کتاب همزمان پیش رود.
 
مترجم مجموعه «با گام‌های کوچک» درباره آثار در دست ترجمه‌اش نیز بیان کرد: درحال ترجمه مجموعه 8 جلدی برای انتشارات مدرسه هستم که کودکان را با محیط اطرافشان آشنا می‌کند. آموزش در این کتاب از طریق مشاهده طبیعت است مثلا در یک جلد بحث رودخانه‌ها مطرح می‌شود که رود چگونه تشکیل می‌شود و چه گیاهان و جانورانی اطراف ما زندگی می‌کنند.
 
به گفته عگسری این مجموعه، خوب و جذاب است و مخاطب ضمن اینکه از تصاویر لذت می‌برد اطلاعات زیادی هم درباره محیط زیست به دست می‌آورد و با محیط اطرافش آشنا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها