پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
مجموعه آثار آیت‌الله آقا نجفی در همدان رونمایی شد

مجموعه آثار مرحوم آیت‌الله آقا نجفی و تمبر یادبود مفسر بزرگ قرآن کریم روز پنجشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در همدان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب زندگی‌نامه آیت‌الله آقانجفی، بسته ١٠ جلدی حاوی نکاتی در باب معاد، قرآن شناسی و اخلاق که از کتاب «انوار درخشان» آقا نجفی احصا شده، در کنگره ملی آیت‌الله آقا نجفی رونمایی شد.
 
همچنین تفسیر انوار درخشان، اثر ارزشمند آیت الله آقانجفی در ١٨ جلد است و به صورت مجموعه ای ١٥ جلدی بازنویسی و روان سازی شده است که از اولین جلد این مجموعه نیز با حضور مهمانان رونمایی شد.
 
در این کنگره همچنین مجموعه ٦ جلدی از شرحی بر اصول کافی و مجموعه ١٠ جلدی کلمات ناب قرآنی، تفسیر آیات درخشان آیت‌الله آقا نجفی رو نمایی شد.
 
رو نمایی از تمبر یادبود مفسر بزرگ قرآن آیت‌الله آقانجفی از دیگر برنامه‌های جانبی این کنگره بود.
 
آیت‌الله آقانجفی از علمای معاصر و از شاگردان خاص و داماد مرحوم میرزای نائینی و همچنین شاگرد مرحوم غروی اصفهانی در فقه و اصول و از شاگردان خصوصی قاضی طباطبایی در اخلاق بود.
 
آن مرحوم پس از کسب درجه اجتهاد از سوی شیخ محمد کاظم شیرازی و تایید آن از طرف شیخ عبدالکریم حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم از نجف به همدان عزیمت کرد، و تا پایان عمر پر برکت خویش در حدود ٥٠ سال در سنگر مسجد و محراب مشغول ارشاد و تبلیغ مردم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها