شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
پروفسور رابرت لنگدان به صدر پرفروش‌ها بازگشت

مجله نیویورک‌تایمز به روال معمول هفتگی خود لیست آثار پرفروش را منتشر کرده است. دن براون پس از 10 هفته حضور در پنج کتاب اول این فهرست توانست جیمز پترسون را کنار زده و بار دیگر به صدر جدول پرفروش‌ها بازگردد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیویورک‌تایمز، این مجله هر هفته فهرستی از آثار پرفروش خود در بخش‌های داستانی، غیرداستانی، و کودک و نوجوان را منتشر می‌کند. در این مطلب نگاهی کوتاه به پرفروش‌ترین آثار داستانی هفته دوم دسامبر خواهیم داشت.
 
«منشاء»، جدیدترین رمان معمایی دن براون با محوریت شخصیت پروفسور رابرت لنگدان از روز نخست انتشارش، درمیان رمان‌های پرفروش جای گرفت. اما حالا این رمان پس از دو‌ ماه‌ و نیم دوباره به صدر جدول بازگشته تا نشان دهد قصد ترک فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز را ندارد. در این داستان، پروفسور رابرت لنگدان با یکی از دانشجویان قدیمی خود دیدار می‌کند و به دنبال ماجرای تاریخی و هیجان‌انگیز دیگری می‌رود. حضور وی در پنج رتبه اول پرفروش‌های نیویورک‌تایمز از آغاز انتشار کتاب، نشانه از علاقه زیاد خوانندگان به ماجراهای مذهبی و ماجراجویانه براون دارد.
 
جان گریشام نویسنده آمریکایی آثار جنایی با کتاب «میکده خروس» برای پنجمین هفته پیاپی جایگاه دوم فهرست پرفروش‌ها را حفظ کرده است. گریشام در این رمانش داستان سه دانشجوی بلندپرواز رشته حقوق را روایت می‌کند که در سودای رسیدن به شغل و آینده‌ای خوب تلاش می‌کنند، اما درمی‌یابند اتفاق مثبتی در آینده در انتظارشان نیست و سیستم بانکی با اهدای وام به افراد هر روز بر قرض‌هایشان می‌افزاید.
 
«سال اول» نوشته نورا رابرتز در نخستین هفته انتشار خود توانست در جایگاه سوم فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار بگیرد. خلاصه داستان این‌گونه است که بیماری در جهان پخش می‌شود، اما ترس ناشی از بیماری زودتر از خود آن همه جا را فرامی‌گیرد. در طول چند هفته، ناامیدی بر مردم چیره می‌شود. دولت‌ها فرو می‌پاشند و نیمی از جهان نابود می‌شود. پیش از این کشورها دارای مرز بودند و حالا فقط هرج و مرج جای مرزها را گرفته است. علم و دانش قدرت خود را از دست می‌دهد و جادوگری بار دیگر جای خود را در میان مردم باز می‌کند. نیمی از مردم دنیا به سمت وحشی‌گری می‌روند و نیمی دیگر نقش ناجی را به عهده می‌گیرند اما هیچ کس نمی‌داند چه اتفاقی در انتظارش است. رابرتز تصویر خود از پایان دنیا را در این کتاب به خواننده نشان می‌دهد.
 
جیمز پترسون، پرفروش‌ترین نویسنده جهان در ماه آگوست با رمان «فروشگاه» و در ماه اکتبر با داستان «تسخیرشده» در صدر فهرست پرفروش‌ها قرار گرفته بود. دو هفته پیش کتاب جدید پترسون تحت عنوان «مردم در مقابل آلکس کراس» در هفته نخست انتشار خود رتبه اول پرفروش‌های نیویورک‌تایمز را به خود اختصاص داد، اما حالا پس از دو هفته در رده چهارم قرار گرفته است. آلکس کراس نام شخصیت اصلی داستان‌های پترسون است که در واقع شرلوک هلمز قاره آمریکا محسوب می‌شود. در داستان جدید کارگاه کراس در پی رمزگشایی از قتلی دیگر است؛ شخصیتی که دریافتن پاسخ سوال‌هایش تنها به توانایی‌های خاصش به عنوان یک کاراگاه تکیه نمی‌کند و روانشناس ماهری است که با تحلیل آگاهانه خود از انسان‌ها و شرایط اطراف به گونه‌ای به سوی کشف حقیقت قدم برمی‌دارد. پترسون چنان به قصه شاخ و برگ می‌دهد که خواننده نمی‌تواند تا آخرین فصل کتاب پایان آن را حدس بزند و این عنصری است که نویسندگان معدودی به آن دست یافته‌اند. شاید به همین دلیل است که کتاب‌های پترسون بیشتر از نویسندگان دیگری که در این ژانر می‌نویسند مورد استقبال طرفداران داستان‌های معمایی و جنایی قرار گرفته و سال‌هاست در صدر جدول پرفروش‌ترین آثار مانده و نویسنده را تبدیل به پرفروش‌ترین نویسنده جهان کرده است.
 
«خط نیمه‌شب» نوشته لی چایلد در هفته نخست انتشار خود پرفروش‌ترین کتاب «نیویورک‌تایمز» شد اما پس از گذشته دو هفته با چهار پله سقوط در رده پنجم قرار گرفته و همچنان در این رده است. شخصیت اصلی داستان، جک ریچر انگشتری کوچک را پشت ویترین مغازه می‌بیند. انگشتری که نام صاحب قبلی‌اش روی آن حک شده است. با خود فکر کند چه چیزی سبب شده صاحب انگشتر آن را بفروشد و تصمیم می‌گیرد انگشتر را به صاحب قبلی آن بازگرداند اما با ماجراهای رازآلودی روبه‌رو می‌شود که خواننده را تا صفحه آخر پای کتاب میخکوب می‌کند.
 
برای دیدن فهرست کامل پرفروش‌های هفته آخر نوامبر به لینک زیر مراجعه کنید:
 
https://www.nytimes.com/books/best-sellers/hardcover-fiction/?action=click&contentCollection=Books&referrer=https%3A%2F%2Fwww.nytimes.com%2Finteractive%2F2017%2F11%2F24%2Fbooks%2Freview%2Fbest-sellers-promo-for-front-copy2.html®ion=Body&module=CompleteListLink&version=Fiction&pgtype=Reference

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها