پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
کوچکی دو کتاب جدید درباره کانت و هگل را ترجمه می‌کند

علی کوچکی این روزها دو کتاب «کتاب راهنما: هگل» و «نقد قوه حکم کانت؛ مقالات نقادانه» را ترجمه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) علی کوچکی و محمد خیری کتاب «A Companion to Hegel» از مجموعه Blackwell Companions to Philosophy را ترجمه می‌کنند.

این کتاب مجموعه مقالات به سرپرستی استیون هولگیت و مایکل باور است که انتشارات بلکول آن را منتشر کرده و  عنوان احتمالی اثر به زبان فارسی «کتاب راهنما: هگل» خواهد بود.

 این کتاب از 30 مقاله در قالب 11 فصل تشکیل شده است. مقالات به قصد توضیح و تبیین حوزه‌های مختلف اندیشه هگل نوشته شده‌اند. علاوه بر این، فصل دوازدهم با عنوان «هگل و تفکر پساهگلی» در 8 مقاله، به بررسی ربط و نسبت اندیشمندان پس از هگل با او پرداخته است.

اما کوچکی کتاب دیگری نیز با عنوان « Kant’s Critique of the Power of judgment - Critical Essays» از مجموعه مقالات به سرپرستی پل گایر در دست ترجمه دارد که انتشارات Rowman & Littlefield Publishers, Inc آن را منتشر کرده است.
 
عنوان احتمالی این اثر به زبان فارسی «نقد قوه حکم کانت؛ مقالات نقادانه» خواهد بود و تاکنون نیمی از این کتاب ترجمه شده است.

 این کتاب از 12 مقاله درباره مسائل و موضوعات نقد سوم کانت تشکیل شده است؛ ازجمله مقاله بلندی از پل گایر که از سرشناس‌ترین پژوهشگران اندیشه‌های کانت است. از آن‌جا که در آثار فارسی در حوزه اندیشه کانت، نقد سوم به خوش‌اقبالی دو نقد دیگر نبوده، این مجموعه می‌تواند به فهم نظریه زیباشناختی کانت بسیار کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها