پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
بهنام خداپناه «حقوق حیوان، خطاهای انسان را ترجمه می‌کند

بهنام خداپناه ترجمه کتاب «حقوق حیوان، خطاهای انسان (درآمدی به فلسفه اخلاق)» نوشته تام ریگان را در دست دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «حقوق حیوان، خطاهای انسان (درآمدی به فلسفه اخلاق)» نوشته تام ریگان به ترجمه بهنام خداپناه از سوی نشر کرگدن منتشر می‌شود.

تام ریگان به عنوان نظریه‌پرداز «حقوق حیوانات» و همچنین «پدر حقوق حیوانات» شناخته می‌شود. وی در این کتاب می‌کوشد با نقد نظریه‌ها و مکاتب اخلاقی معروف و شناخته شده‌ای همچون قراردادباوری و فایده باوری، نظریه مطلوب خود را در این باره به تاسی از کانت، و البته نقد جنبه‌های محوریِ فلسفه او، ارائه کند. البته کتاب جاری اولین کتابی نیست که ریگان نظریه «حقوق حیواناتِ» خود را در آن ارائه می‌کند.

معروف‌ترین کتاب وی در این زمینه The Case For Animal Rights (دفاع از حقوق حیوانات) است که برای نخستین بار در سال 1983 منتشر شد و کتاب‌های بعدی وی پس از کتاب مذکور، در واقع شرح و بسط نظریه‌های او در آن کتاب به شمار می‌روند. کتاب جاری از حیث اینکه به شرح و بررسی نظریه‌های مختلف اخلاقی پرداخته و نقاط ضعف و قوت هریک از آنها را به ویژه در مورد نظرشان درباره انسان‌ها در درجه اول، و سپس درباره حیوانات در درجه دوم مورد بررسی قرار می‌دهد درآمدی کلی و روان بر فلسفه اخلاق نیز محسوب می‌شود.


از بی تفاوتی تا حمایت، بهره کشی از حیوانات، ماهیت و اهمیت حقوق، دیدگاه‌های قائل به وظیفه غیرمستقیم، دیدگاه‌های قائل به وظیفه مستقیم، حقوق انسان‌ها، حقوق حیوانات، اعتراضات و پاسخ‌ها و فلسفه اخلاق و تغییر اخلاق عناوین 9 فصل این کتاب هستند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • راحله مسکنی ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم چه طوری میتونم این کتاب رو تهیه کنم ایا چاپ شده یا نه؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها